گردشگری و توریسم

پیام تسلیت امام جمعه تبریز به مناسبت درگذشت پدر شهید ملایی قاضی جهان

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به این شرح است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر رحلت عالم جلیل القدر و معلم اخلاق حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی ملائی قاضی جهانی، پدر شهید والامقام مرتضی ملائی قاضی جهانی موجب تالم و تأثر فراوان گردید.

این روحانی برجسته، پرهیزکار و پاک نهاد در طول عمر بابرکت خویش خدمات ارزشمند و ماندگاری به جامعه اسلامی، دل‌های مشتاق معارف اسلامی و عالم تشیّع داشته است.

اینجانب فقدان خسارت بار این روحانی عالی مقام را به محضر مردم ولایتمدار و انقلابی آذربایجان، خانواده محترم و معزز ملایی قاضی جهان و همچنین دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن سعید فقید علودرجات و رحمت واسعه الهی از خداوند متعال مسئلت دارم”.

به گزارش ایرنا، شهید مرتضی ملائی قاضی جهانی، متولد خرداد ۱۳۳۷ در روستای قاضی جهان شهرستان آذرشهر، فروردین سال ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی ماهشهر آبادان به شهادت رسید.

پدر بزرگوار این شهید، حاج میرزا محمدعلی ملائی، هم سال ۱۳۰۱ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی و روحانی متولد شد، و پس از سال‌ها کسب علم و اصول فقه در سال ۱۳۵۰ از زادگاهش قاضی جهان به تبریز عزیمت کرد و از سال ۱۳۵۷ در مسجد امام خمینی محله خطیب تبریز به اقامه نماز جماعت و تبلیغ احکام و واجبات دینی پرداخت.

۶۱۳۲/۵۱۸