گردشگری و توریسم

هوای هرمزگان 4 درجه گرم تر می شود

مرضیه سی سی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گرمای محسوس هوا در بیشتر مناطق خشکی هرمزگان به بیش از ۴۲ درجه سلسیوس و در برخی نقاط شرقی استان تا آستانه ۴۹ درجه سلسیوس نیز خواهد رسید.

وی بیان داشت: در ساعت صبح امروز یکشنبه نیز با توجه به ملایم بودن سرعت باد و افزایش رطوبت نسبی در جزیره‌های خلیج فارس و نقاطی از تنگه هرمز، مه صبحگاهی سبب کاهش موقتی میدان دید افقی خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: در ساعت بعد از ظهر در نقاطی از تنگه هرمز و دریای عمان افزایش باد جنوب غربی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

سی سی پور افزود: شرایط رفت و آمد شناورهای مسافربری به جزیره‌های خلیج فارس مساعد است اما توصیه می‌شود در ساعت بعد از ظهر در نقاطی چون لارک، هنگام و سیریک به سمت جاسک احتیاط شود.

وی یاد آور شد: در ساعت بعد از ظهر (یکشنبه) در ارتفاعات شمالی و غربی هرمزگان رشد ابر خواهیم داشت که سبب رگبار پراکنده و رعد و برق می‌شود و این شرایط تا بعد از ظهر سه شنبه هفته جاری در ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: از روز دوشنبه با شدت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور در مناطق شرقی استان وقوع گرد و غبار رقیق دور از انتظار نیست.

۷۱۹۵/۶۰۴۸