اخبار گردشگری

در یزد به کدام رستوران‌ها برویم؟



رستوران‌های مدرن یزد


رستوران ایتالیایی سزار

رستوران ایتالیایی سزار

رستوران ایتالیایی دراگونرستوران ایتالیایی دراگون

رستوران آریانارستوران آریانا

اجرای موسیقی زنده در فضای دل‌باز و فوق‌العاده لوکس رستوران آریانا، این مکان را به یکی ازخاص‌ترین رستوران‌های مدرن شهر یزد تبدیل کرده است. از منوی این رستوران می‌توان انواع غذا‌های ایرانی، فرنگی و دریایی را سفارش داد. کیفیت بالای غذاها، کادر مجرب و اجرای موسیقی زنده، لحظات به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

رستوران ملل یزدرستوران ملل یزد

رستوران ملل ازجمله رستوران‌های خوب شهر یزد محسوب می‌شود که انواع غذا‌های بین‌المللی را سرو می‌کند. صبحانهٔ سلف سرویس، غذا‌های ایرانی و فست فود‌ها جای خود را در منوی غذا‌های این رستوران حفظ کرده‌اند. رستوران ملل به خوبی توانسته پاسخگوی ذائقه‌های مختلف باشد.

رستوران ژوانرستوران ژوان

با سفر به شهر یزد درکمترفست فودی می‌توان خوراک سبزیجات را یافت؛ اما فست فود ژوان، با تنوعی که درمنو خود قرارداده، کار را برای رقیبانش سخت کرده است. سبزیجات پفکی محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذا درمنورستوران ژوان است. پیشنهاد می‌کنیم طعم لذیذ این سبزیجات را امتحان کنید.

رستوران‌های سنتی یزد


عمارت خانه پدری سنتی

عمارت خانه پدری سنتی

خانه پدری مجموعه‌ای از عمارت، هتل و رستوران سنتی را در اختیار مسافران یزد قرار داده است. عمارت خانه پدری از یادگار‌های منازل اشرافی دوره صفوی هست که در محله لرد کیهان واقع‌شده است. حیاط ورودی، گچ‌بری‌های زیبا و آینه‌کاری‌های منحصربه‌فرد اتاق‌های پنج‌دری و بالانشین‌ها و همچنین حوض‌خانه‌های داخل زیرزمین بر جذابیت این مکان افزوده است. امروزه می‌توان حال و هوای مدرنیته را در بدو ورد به رستوران خانه پدری حس کرد و طعم لذیذ غذا‌های سنتی را بچشید.

هتل باغ سنتی مشیر الممالکهتل باغ سنتی مشیر الممالک

در شهر یزد، هتل باغ مشیرالممالک از محبوبیت بالایی برخوردار است. محیطی دنج و بسیار زیبا که با درختان کاج، انار و آب‌نما‌ها آذین شده، توریست‌های زیادی را مجذوب خود کرده است. اگر از معماری خاص و تجهیزات سنتی این هتل بگذریم، از رستوران زیبای این هتل باغ نمی‌شود چشم‌پوشی کرد. در شهر یزد این رستوران از معدود مکان‌هایی است که شام به‌صورت بوفه ارائه می‌شود. صرف غذا‌های باکیفیت و متنوع در رستورانی با معماری سنتی، سقف‌های کاربندی و دیوار‌های نقاشی شده بسیار لذت‌بخش خواهد بود. جالب است بدانید که این مکان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رستوران سنتی خوان دوحدرستوران سنتی خوان دوحد

از دیگر رستوران‌های سنتی پرطرفدار شهر یزد می‌توان به رستوران هتل سنتی خوان دوحد اشاره کرد. این مجموعه از زیباترین خانه‌های قدیمی خشتی هست که از اواخر دوران صفویه به یادگار مانده است. دو حیاط مجزا، هشتی ورودی، حوض هشتی کوچک، تالار و بادگیر، اتاق‌های تودرتو با شیشه‌های رنگی، شما را مجذوب خود می‌کند. رستوران سنتی و معروف خوان دوحد با فضایی دل‌نشین و سرو انواع غذا‌های ایرانی و فرنگی به‌صورت منو انتخابی و سلف‌سرویس از بخش‌های منحصربه‌فرد این مجموعه است.

رستوران سینی سرای شاه مردانرستوران سینی سرای شاه مردان

رستوران شاه مردان معروف به سینی سرای شاه مردان از دیگر رستوران‌های سنتی شهر یزد است که با استقبال خوبی روبرو شد. در این رستوران سینی‌های خانوادگی از انواع و اقسام کباب‌ها سرو می‌شود. محتویات این سینی‌ها شامل کباب قفقازی، کوبیده، جوجه چینی، ماهی قزل‌آلا و کباب‌برگ به همراه پلو و سایر مخلفات هست. پیشنهاد می‌کنیم دوغ محلی این رستوران را از دست ندهید.

رستوران حمام خانرستوران حمام خان

حمام خان ازجمله آثار تاریخی شهر یزد می‌باشد که به‌تازگی به ثبت ملی رسیده است. اگر تابه حال تجربهٔ غذا خوردن در حمام تاریخی را نداشته‌اید، رستوران حمام خان را از دست ندهید. چراغانی راه‌پله‌های تاریک و پاگرد‌های تزئین شده، مسیر دل‌نشینی را به‌سوی چایخانه و رستوران ایجاد کرده است. رستوران خان هرروزه با منوی غذا‌های ایرانی و یزدی پذیرای بازدیدکنندگان میدان و بازار خان است.

رستوران سنتی ابولمعالیرستوران سنتی ابولمعالی

حمام تاریخی ابولمعالی از بنا‌های دوره قاجار است که تا چهل سال پیش فعال بوده و امروزه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین رستوران‌های یزد فعالیت می‌کند. قسمت‌های دست‌نخوردهٔ این حمام همچون خزینه و هشتی‌ها جذابیت خاصی به رستوران داده است. رستوران ابولمعالی با انواع غذا‌های ایرانی، فرنگی و عربی پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.