اخبار گردشگری

در کویرهای اصفهان، هیجان، ترس و آرامش را تجربه کنید

بهترین زمان برای رفتن به کویربهترین زمان برای سفر به کویر‌های اصفهان

کویرهای اصفهان


کویر‌های اصفهان


کویر مصر، پراز هیجان …

در بین تمام کویر‌های متنوع و جذابی که در این نقطه از کشورمان وجود دارد، کویر مصر از جایگاه بسیار خوبی در بین کویرنوردان و طبیعت دوستان برخوردار می‌باشد. این کویر در فاصله‌ای تقریبا کوتاه با شهرستان خور قرار گرفته و مردم این منطقه در خانه‌های کاه گلی و گنبدی شکل زندگی می‌کنند و توجه گردشگران به این کویر باعث ایجاد تحول در نوع کسب و کار و زندگی و همچنین رونق اقتصادی منطقه شده است و جان دوباره‌ای به این منطقه بخشیده شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت، کویر آرام و دور افتاده‌ای که سال‌ها ناشناخته بود، امروزه به مکانی پر از هیجان و تفریح و خوشگذرانی تبدیل شده و به این منطقه رنگ دیگری داده است.

کویر مصر در جور بیابانکتفریحات کویر مصر

علاوه بر قدم زدن بر روی تپه‌هایی با شن‌های روان، شترسواری، سافاری، موتور سواری، دوچرخه سواری، تماشای شب‌های پر از ستاره‌ی کویر و ثبت بهترین تصاویر و عکاسی از جمله تفریحاتی می‌باشد که در کنار آرامش این منطقه روز‌هایی عالی را برایتان به ارمغان می‌آوردند.


کویر ورزنه اصفهانکویر ورزنه اصفهان

به همان اندازه که کویر مصر زیبایی و طرفدار دارد، ورزنه نیز از نظر داشتن امکانات تفریحی، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و شرایط ایده ال برای رصد ستارگان اهمیت دارد. این کویر در شهر ورزنه؛ واقع در شرق اصفهان قرار گرفته است که فاصله‌ی بسیار کمی با تالاب گاوخونی دارد. این کویر از دو بخش کویر ورزنه و بیابان خارا تشکیل شده که وجود تپه‌های شنی و امکانات تفریحی ایده آل در بخش ورزنه باعث شده است تا از بیابان خارا زیاد استقبال نشود.

تفریح در کویر ورزنهتفریح در ورزنه

برای اینکه بتوانید از کویر‌های اصفهان لذت کافی ببرید و لحظات خارق العاده را تجربه نمایید، می‌توانید یکی از تفریحات موجود در این کویر را به صورت گروهی انتخاب و انجام دهید و به اوج هیجان و لذت برسید. از جمله امکانات تفریحی موجود در کویر ورزنه می‌توان به پیاده روی و قدم گذاشتن بر روی تپه‌های شنی، شن سواری، شترسواری، آفرود، کرایه‌ی موتور‌های چهارچرخ و موتورسواری بر روی شن‌های نرم، پرواز با پاراگلایدر، تجربه‌ی زیپ لاین در کویر، باگی سواری و همچنین رصد ستارگان و عکاسی و از همه مهم تر، نشستن بر روی شن‌های نرم و خلوت کردن با خودتان و رسیدن به آرامش اشاره نمود.

آدرس: اصفهان، ۱۰ کیلومتری شهرستان ورزنه


کویر مرنجاب آران و بیدگلکویر مرنجاب کاشان، آران  و بیدگل

نمیشود به اصفهان سفر کرد و به شهر زیبای آران و بیدگل سر نزد. این شهر علاوه بر داشتن بافت زیبا و معماری عالی، صاحب یکی از زیباترین کویر‌های اصفهان می‌باشد و شرایط بسیار خوبی را در قلب کویر‌های ایران برای گردشگران فراهم نموده است. این کویر علاوه بر داشتن تپه‌های شنی نرم و روان، بخاطر فاصله‌ی کمی که با دریاچه نمک آران و بیدگل دارد، شرایط بسیار مناسبی را برای تجربه‌ی کویرنوردی و کانی شناسی و فعالیت‌های زمین شناسی بوجود آورده است. البته یکی دیگر از دلایل منحصر به فرد بودن مرنجاب در بین سایر کویر‌های اصفهان، وجود کاروان سرای بسیار قدیمی شاه عباسی می‌باشد که تلفیق معماری و طبیعت خارق العاده‌ای را در دل کویر بوجود آورده است.

تفریحی مرنجاب آران و بیدگلامکانات تفریحی مرنجاب

کویر مرنجاب مانند دو مورد قبل که به آن‌ها اشاره کردیم، دارای امکانات تفریحی بسیار عالی و هیجان انگیزی می‌باشد که می‌توانید ساعات و روز‌های بی نظیری را با آن‌ها تجربه نمایید. آفرود و موتورسواری، شترسواری و عکاسی و همچنین قدم زدن و پرش بروی شن‌های نرم از جمله تفریحات موجود در این کویر می‌باشد. البته علاوه بر بازی و هیجان، می‌توانید زمانی را بازدید از جاذبه‌های موجود در این منطقه اختصاص دهید و چهره‌ی دیگری از کویر را مشاهده کنید. دریاچه نمک آران و بیدگل، کاروانسرای شاه عباسی و جزیره‌ی سرگردان از جمله جاذبه‌های طبیعی موجود در این کویر می‌باشند.


کویر ریگ جنکویر ریگ جن، ماجراجویی و ترس

اگر در طول زندگی به دنبال تجربه‌ی کار‌های ترسناک هستید و از این انتخابتان لذت میبرد، کویر ریگ جن می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. باتلاق‌های رمزآلود، وجود سنگ‌های سیاه قدیمی در بخش‌های مختلف کویر، گم شدن افراد و جانواران و سفر بی بازگشت آن‌ها از جمله مواردی هستند که ترس و وحشت زیادی را به این کویر اختصاص داده است. به همین خاطر به هیچ عنوان کویرنوردی‌های غیرحرفه‌ای در این منطقه توصیه نمیشود و حتما باید با گروه‌های حرفه‌ای قدم به این خاک گذاشت. اگر کمی با اهالی روستا‌های جندق و انارک که فاصله‌ی کمی با این کویر دارند هم صحبت شوید، بدون شک آن‌ها از خطرات موجود در این منطقه شما را مطلع خواهند نمود. برخلاف سایر کویر‌های اصفهان، در ریگ جن نمی‌توانید از وسایلی مانند موتورسواری، آفرود و … استفاده نمایید و فقط باید از پیاده روی و کشف تازه‌ها و همچنین عکاسی در کویر چوپانان یا همان کویر ریگ جن لذت برد.


کویر سیازگهکویر سیازگه، ناشناخته

درست در جنوب کویر مرنجاب، یکی از ناشناخته‌های کویرنوردی در ایران قرار دارد که به سیازگه معروف می‌باشد. این کویر در واقع بخشی از کویر‌های شهرستان آران و بیدگل محسوب می‌گردد که با وجود تپه‌های شنی و رمل‌های زیبا با شن‌های سیاه، به خوبی توسط کویرنوردان کشف نشده و به همین خاطر در آن خبری از آفرود و موتورسواری نیست. البته این منطقه در بین بومیان کاملا شناخته شده است و در فصل بهار مسابقات شترسواری در آن برگزار میگردد و می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به این کویر باشد.