گردشگری و توریسم

ادعای پژوهشگر آمریکایی: موشک KN-23 کره شمالی دارای توان حمل سلاح هسته ای است

به نوشته روزنامه “کوریا جونگ یانگ“، در گزارشی که لوئیس منتشر کرده، آمده است، موشک‌های آزمایش شده در ۴ و ۹ مه، شکل بومی سازی شده موشک “اسکندر- ام” روسیه و مجهز به موشک ضد بالستیک به منظور شکست دادن دفاع موشکی است.

به گفته لوئیس، این موشک‌ها اولین بار در رژه نظامی فوریه ۲۰۱۸ در پیونگ یانگ به نمایش درآمدند و همانند موشک اسکندر دارای موتور با سوخت جامد هستند.

در این گزارش آمده است، بررسی تصاویر ماهواره‌ای آزمایش‌های ماه مه نشان می‌دهد، این موشک‌ها دارای توان حمل مواد منفجره‌ای با بیش ۵۰۰ کیلوگرم برد ۴۲۰ کیلومتری هستند که برای تیررس قرار دادن کره جنوبی کفایت می‌کند. موشک بالستیک KN-23 از امکان پرواز در ارتفاعی پایین‌تر از چشم رادارها و در نتیجه، تقویت قدرت مانور خود برخوردار است.
“جان بولتون”، مشاور امنیت ملی، و “پاتریک شاناهان“، وزیر موقت دفاع آمریکا، از آزمایش این موشک‌های کوتاه برد از سوی کره شمالی به عنوان نقض قطعنامه‌های سازمان ملل یاد کردند.
سخنان بولتون و شاناهان با اظهارات “دونالد ترامپ”، رئیس جمهوری آمریکا، مغایرت دارد. ترامپ چهارشنبه پیش گفته بود، آزمایش‌های موشکی کره شمالی برای جلب توجه بود و به نظر نمی‌رسد ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل باشد.
آساق **۱۰۸۸**۱۶۶۳**