گردشگری و توریسم

ورود «هازارد» به فهرست ۱۰ بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال

انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی «ادن هازارد» به رئال مادرید، وی را در فهرست ۱۰ نفره گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار داد.
کهکشانی ها زمانی که در سال ۲۰۱۳ «گرت بیل» را از تاتنهام با مبلغ ۱۰۱ میلیون یورو خریداری کردند صدرنشین فهرست مذکور لقب گرفتند اما آنها از آن تاریخ به بعد هفت بار رکورد خود را شکستند.
فهرست ۱۰ بازیکن گراقیمت تاریخ فوتبال پیش از پیوستن هازارد به آن، از قرار زیر است:
کریستیانو رونالدو – ۹۶ میلیون یورو سال ۲۰۰۹
سفیدپوشان رکورد نقل و انتقالات را یک دهه پیش با خرید رونالدو از منچستریونایتد شکستند؛ ستاره پرتغالی تا آن زمان به همراه شیاطین سرخ لیگ قهرمانان را فتح کرده بود.

نیمار – ۱۰۳.۵ میلیون یورو سال ۲۰۱۳
اگرچه آبی اناری ها مبلغ پرداختی خود به سانتوس (باشگاه اولیه نیمار) را ۵۴ میلیون یورو اعلام کردند اما رقم واقعی انتقال بیش از ۱۰۰ میلیون یورو بود.

گرت بیل – ۱۰۱ میلیون یورو سال ۲۰۱۳
رئال مادرید همزمان با بارسا، خرید بزرگ خود را از تاتنهام انجام داد و مرد ولزی را با پرداخت ۱۰۱ میلیون یورو به سانتیاگو برنابئو کشاند.

پل پوگبا – ۱۰۵ میلیون یورو بعلاوه ۵ میلیون پاداش سال ۲۰۱۵
بازگشت مرد فرانسوی از یوونتوس به منچستر بازار نقل و انتقالات را وارد مرحله تازه ای کرد؛ در حقیقت این اولین باری بود که یک تیم لیگ برتری بیش از ۱۰۰ میلیون یورو بابت یک بازیکن پرداخت می کرد.

گونزالو هیگوآین – ۹۰ میلیون یورو سال ۲۰۱۷
مهاجم آرژانتینی ۹۰ میلیون یورو خرج روی دست تورینی ها گذاشت اما حالا به لطف ورود انتقال هازارد به رئال، از این فهرست کنار رفته است.

نیمار – ۲۲۲ میلیون یورو سال ۲۰۱۷
جیب‌های پر پول پاری سن ژرمن برای کشاندن نیمار به پارک دو پرنس، بازار را به شکلی عجیب متورم کرد و این انتقال تنها خرید بزرگ پی اس جی در تابستان آن سال نبود.

کیلین امباپه – ۱۸۰ میلیون یورو سال ۲۰۱۷
در حالی که مهاجم فرانسوی سال اول قرارداد خود با پاریسی‌ها را برای مطابقت با مقررات بازی جوانمردانه مالی به طور قرضی در موناکو سپری کرد اما مالکان متمول قطری پی اس جی در نهایت برای او ۱۸۰ میلیون پیاده شدند؛ قهرمان لوشامپیونه در حال حاضر از حضور ۲ تن از گرانقیمت ترین بازیکنان جهان بهره می‌برد.

عثمان دمبله – ۱۰۵ میلیون یورو بعلاوه ۴۰ میلیون یورو پاداش سال ۲۰۱۷
بارسلونا که نیمار را از دست داده بود بلافاصله پول دریافتی بابت وی را خرج خرید دمبله کرد؛ مبلغ اولیه ای که کاتالان‌ها برای بازیکن پیشین بورسیا دورتموند پرداخت کردند ۱۰۵ میلیون یورو بود اما مبلغ ۴۰ میلیون یورو به عنوان پاداش یا افزونه در قرارداد وی گنجانده شد.

فیلیپه کوتینیو – ۱۲۰ میلیون یورو بعلاوه ۴۰ میلیون یورو پاداش سال ۲۰۱۸
لیورپولی‌ها در ژانویه ۲۰۱۸ مجبور شدند تا ارزشمندترین دارایی خود را به فروش برسانند و بارسایی ها با توجه به فعال شدن مفاد خاصی از قرارداد، همچنان مبالغی را به باشگاه انگلیسی پرداخت خواهند کرد.

کریستیانو رونالدو – ۱۱۲ میلیون یورو سال ۲۰۱۸
شوک پنجره نقل و انتقالاتی تابستان سال گذشته انتقال ۱۱۲ میلیون یورویی رونالدو از مادرید به تورین بود و این در حالی است که وی از تمام افراد حاضر در این فهرست بزرگ‌تر است.

اما فهرست ۱۰ بازیکن گرانقیمت تاریخ پس از انتقال هازارد به شرح زیر است:
۱ – نیمار – از بارسلونا به پی اس جی: ۲۲۲ میلیون یورو
۲ – کیلین امباپه – از موناکو به پی اس جی: ۱۸۰ میلیون یورو
۳ –کوتینیو – از لیورپول به بارسلونا: ۱۲۰ + ۴۰ میلیون یورو پاداش
۴ – کریستیانو رونالدو – از رئال به یوونتوس: ۱۱۲ میلیون یورو
۵ – عثمان دمبله – از دورتموند به بارسلونا: ۱۰۵ + ۴۰ میلیون یورو پاداش
۶ – پل پوگبا – از یوونتوس به منچستریونایتد: ۱۰۵.۵ + ۵ میلیون یورو
۷ – نیمار – از سانتوس به بارسلونا: ۱۰۳.۵ میلیون یورو
۸ – گرت بیل – از تاتنهام به رئال مادرید: ۱۰۱ میلیون یورو
۹ – ادن هازارد – از چلسی به رئال مادرید: ۱۰۰ میلیون یورو
۱۰ – کریستیانو رونالدو- از منچستریونایتد به رئال: ۹۶ میلیون یورو

ورزشی **۳۹۹۱**۹۱۲۹