گردشگری و توریسم

رییس عقیدتی سیاسی ارتش: رفتار دشمن تغییر کرده است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی ستاد ارتش، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پورامیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و رئیس کمیته عملی همایش ملی «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی» و تعدادی از دست اندرکاران این همایش، گفت: نظامیان ما در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه را دارند و ارتباط آنها با صحیفه سجادیه به ویژه دعای بیست و هفتم آن، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به بنیان مرصوص نزدیک می‌کند. چون در نبرد، حرف آخر را اراده‌ها می‌زنند نه تجهیزات! و این دعا در تقویت اراده‌ها بسیار تعیین کننده است.
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به توصیه قرآن کریم به پایداری در مواجهه با دشمن گفت: صحیفه سجادیه سرشار از جلوه‌های یاد خدای تعالی است. به ویژه دعای بیست و هفتم آن که لازم است هر مرزداری آن را حفظ بوده و شرح و تفسیرش را نیز بداند. اگر بخواهیم به ارتشی که بنیان مرصوص است برسیم یکی از مهمترین راه‌هایش همین دعای شریف است.
حجت الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: صحیفه سجادیه انسان را به گونه‌ای تربیت می‌کند که از شهادت استقبال کند و با ترویج این فرهنگ ارتش به بنیان مرصوص تبدیل خواهد شد.
در روزهای گذشته دیدیم که دشمن آرایش جنگی به خود گرفت اما زمانی که اقتدار نظام اسلامی را درک کرد و انسان‌هایی را در مقابل خود دید که به استقبال شهادت می‌روند و مرگ را از خود می‌ترسانند، از کرده خود پشیمان شده و رفتارش را تغییر داد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن قدردانی از اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا و دافوس ارتش به دلیل برنامه ریزی و میزبانی همایش ملی «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی»، گفت: امیدواریم این همایش که از اقدامات اثربخش فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی است، با کیفیت مطلوب و مورد انتظار برگزار شود و آثار و برکات فراوانی به همراه داشته باشد.
همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمینحسین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و دبیر علمی همایش «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی»، گزارشی از روند اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر همایش موصوف را ارائه کرد و افزود: اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش سعی نموده است تا ضمن فعالیت‌های روزانه و برابر برنامه، فعالیت‌های نو و ابتکاری بسیاری را در حوزه‌های مختلف و در ذیل طرح‌های فرهنگی مصباح انجام دهد که برگزاری همایشی در خصوص صحیفه سجادیه یکی از این برنامه‌ها می‌باشد.
سیام *۹۶۱۲*۲۰۲۱**