گردشگری و توریسم

سه هکتار از مراتع صلوات آباد سنندج در آتش سوخت

محمد رئوف نصری شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عامل این آتش سوزی مانند بسیاری از آتش سوزی‌های دیگر نقاط استان، عامل انسانی بود که از روی عمد اقدام به این کار کرده بودند.

وی با بیان اینکه گروه‌های منابع طبیعی شهرستان و استان بلافاصله در محل حاضر و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند، افزود: همزمان با این آتش سوزی، گزارش دیگری از حریق در مراتع روستای وحدت سنندج نیز گزارش شد که طی آن هم ۱.۵ هکتار از مراتع در آتش سوخت.

نصری با بیان اینکه برای مراتع از بین رفته نمی‌توان ارزش ریالی در نظر گرفت، اضافه کرد: مراتع و عرصه‌های طبیعی سرمایه و ثروت ملی هستند که نمی‌توان آن را به سادگی جبران کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج با هشدار درباره آغاز زودهنگام آتش سوزی‌ها در سال جاری یادآور شد: شروع آتش سوزی‌ها پارسال از اواخر خرداد بود اما امسال از اوایل خرداد شاهد وقوع آتش سوزی‌هایی در مراتع و عرصه‌های طبیعی شهرستان بوده‌ایم که هوشیاری جوامع محلی، بهره برداران و همه آحاد مردم را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: از ۱۰ روز گذشته تاکنون بطور متوسط روزانه یک هکتار از مراتع سنندج در آتش سوخته است و حدود ۱۰ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، شهرستان سنندج ۳۶۰ هکتار مرتع و جنگل دارد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان، ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواست گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ گزارش دهند.

۹۹۳۷/‌۹۱۰۲