گردشگری و توریسم

باند سوء استفاده کنندگان از دفترچه های درمانی درقم متلاشی شد

به گزارش عصر جمعه روابط عمومی دادستانی قم، علی اصغر سلطانی در گفت وگویی اظهار داشت: متهمان این پرونده داروهای کمیاب را از مراکز درمانی مجاز تهیه و در بازار آزاد می‌فروختند.

وی افزود: برخی افراد با سوءاستفاده از دفترچه‌های درمانی، اقدام به تهیه داروهای کمیاب، خارجی و گران قیمت و خاص کرده و سپس داروها را در بازار آزاد به فروش رسانده یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کردند.

وی گفت: اقدامات مجرمانه این افراد به نحوه خرید و فروش نسخه‌های سفید و یا اجاره دادن دفترچه بیمه و یا جعل دفترچه‌های درمانی و جعل مهر و دست خط پزشک، اخذ دستور خلاف واقع از پزشک یا جاعلین و تهیه دارو یا فروش نسخه تجویزی و فروش دارو خارج از شبکه می‌باشد که متخلفان با مراجعه به پزشک تعداد زیادی نسخه و تجویز یکسان داروهای گران قیمت را اخذ و با هماهنگی داروخانه‌های متخلف با پرداخت ۱۱۰ تا ۳۰ درصد قیمت اقدام به تهیه دارو و فروش آن می‌کردند.

سلطانی بیان کرد: متهمان با این اقدامات مجرمانه هم به سلامت جامعه و هم به بیت المال خساراتی وارد می‌کردند که با انجام کار اطلاعاتی ۱۲ نفر از متهمین شناسایی و دستگیر شدند و درحال حاضر پرونده قضائی آنها در حال رسیدگی است.

۷۴۰۳/‌‬ ۶۱۳۳/‌