گردشگری و توریسم

اصل مترقی ولایت‌ فقیه در ادامه نبوت و امامت است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی شبانگاه پنجشنبه در جشن ولایت سیمین سال زعامت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حسینیه ثارالله شهر کرمان افزود: اگر به اصل مترقی ولایت فقیه اعتقاد نداشته باشیم مسئله نبوت و رسالت نیز دچار خدشه و اشکال خواهد شد زیرا این اصل دنباله نبوت و رسالت است.
وی با اشاره به جدی بودن رعایت تقوی در زندگی و حوزه های مختلف ولایت فقیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تقوی ها رعایت آن در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی است که از همه مسئولیت‌ها سخت‌تر است.
علیدادی سلیمانی افزود: حضرت علی (ع) زمانی احکام الهی را ساری و جاری کرد که مردم امام را حمایت کردند تا حاکمیت را در دست بگیرد و تا زمانی که مردم دور امام جمع نشدند امام نمی‌توانست احکام دینی را در جامعه ساری و جاری کند و این نگاه ما به امامت است.
وی همچنین با طرح این موضوع که در غیبت امام تکلیف چیست؟ و ولایت و زعامت جامعه اسلامی دست کیست و چه کسی باید ولی امر مسلمین باشد گفت: فقیه جامع‌الشرایط طبق ضوابط و شرایطی که امام معصوم انتخاب کرده به عنوان نائب امام معصوم امامت و زعامت جامعه را به عهده می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان گفت: نزدیک ۱۲ قرن از زمان غیبت معصوم امام زمان (عج) می‌گذرد و بحث ولایت‌فقیه بحثی مهم است که در تمام دوران در اعتقاداتمان وجود داشته و یکی از هنرهای امام (ره) این بوده است که توانست اسلام را احیاء کند.
وی افزود: راه عبور از همه مشکلات و سختی ها و بقای این اصل مترقی ولایت فقیه و راه حفظ عزت دینی و غرور ملی این است که این نهضت را به صاحب اصلی آن امام معصوم بدهد.
علیدادی سلیمانی ولایت فقیه را یک سمت الهی و اعتقادی ارزشمند و والا عنوان کرد و گفت: کسانی در این سمت می‌توانند نقش ایفا کنند که همان شرایطی که حضرت ولی‌عصر گذاشته است به نحو احسن داشته باشند.
امام جمعه کرمان افزود: ولایت‌فقیه کسی است که کاملاً بر خواسته‌های درونی‌اش تسلط کامل داشته باشد و همه خواسته‌ها، افکار و آراء، اعمال و رفتاری که انجام می‌دهد و از او سر می‌زند در راستای جلب رضایت خداوند و اجرایی کردن احکام دین باشد.
وی همچنین گفت: تمامی افراد باید از ولایت‌فقیه و رهبر تبعیت کنند حتی آن‌ها که در ردیف رهبری قرار داشته‌اند و می‌توانسته‌اند این مسئولیت را اجرا کنند.
۹۸۸۹/‏۳۰۲۹