گردشگری و توریسم

استاندار خراسان جنوبی: مردم استان در حفاظت از محیط زیست پیشگام هستند

محمد صادق معتمدیان در پیامی به مناسبت آغاز هفته محیط زیست اظهار داشت: احترام به طبیعت و حفاظت از گونه‌های زیستی همواره مورد توجه دین مبین اسلام بوده و در آیات و روایات اسلامی بر حفاظت محیط زیست و نقش حیاتی آن بر سلامت انسان تاکید بسیار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، وی افزود: در قرن حاضر مسئله آلودگی، یکی از مهم ترین و حادترین مشکلات تمدن انسانی است و نقش انسان در آلودگی محیط زیست بسیار چشمگیر است و بخش زیادی از بحران امروز محیط زیست، بحران اخلاقی نشات گرفته از ضعف آگاهی و دانش محیط زیستی انسانهاست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: محیط زیست و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل های قبل به امانت گرفته و باید به نسل های بعد بسپارد و ناآگاهی و غفلت از این سرمایه خدادادی بزرگترین دشواری در مسیر ارتقاء شاخص های حفظ محیط زیست بوده و تازمانی که حس مسئولیت پذیری عمومی در قبال طبیعت و محیط زیست شکل نگیرد نباید انتظار تغییر شرایط و نگرش در این حوزه را داشت.

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی با دارا بودن طبیعتی بسیار زیبا، منحصر به فرد و متنوع بدلیل خشکسالی های اخیر و وجود عرصه های بیابانی وسیع، حساس و شکننده شده و با عنایت به اهمیت حفظ محیط زیست و سرمایه های طبیعی و حیاتی استان قطعاً مردم شریف خراسان جنوبی همانگونه که فرهنگشان همواره در سطح کشور زبانزد خاص و عام بوده است در حوزه پاکیزگی و حفاظت از محیط زیست نیز پیشگام هستند.

معتمدیان افزود: امیدوارم مردم شریف استان و مدیران و مسئولین محترم دستگاههای اجرایی استان نیز هر یک به سهم خود در جهت حفظ محیط زیست و رعایت اصول توسعه پایدار خصوصاً در حوزه کاهش مصرف آب، مدیریت پسماند و حفظ طبیعت و پیشگیری از گسترش کانون های گرد و غبار کوشا باشند.

در پایان این جانب فرارسیدن هفته محیط زیست (۱۵ الی ۲۱ خردادماه با شعار کاهش آلاینده ها و پسماند، آسمان آبی، زمین سبز) را به همه‌ی تلاش‌گران و حامیان محیط زیست استان خراسان جنوبی تبریک عرض نموده امید است در سالی که مزین به نام رونق تولید است؛ همگان در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و برنامه های دولت تدبیر و امید پیروز و سربلند باشند.

۳۰۲۸