گردشگری و توریسم

تحلیلگر ژاپنی: سفر آبه، ضامن و حافظ روابط دوستانه تهران

این کارشناس ژاپنی در مطلبی که تارنمای سی ان بی سی ژاپن روز پنجشنبه منتشر کرد آورده است: نخست وزیر ژاپن به همین دلیل در جریان سفر به تهران باید هر چه در توان دارد برای کاستن از تنش ها میان ایران و آمریکا بکار گیرد.

ساشی تصریح کرد: ژاپن اگرچه از لحاظ امنیتی به آمریکا وابستگی دارد اما از لحاظ انرژی وابستگی زیادی به ایران و نفت خریداری شده از این کشور دارد و این یک مساله مهم برای دولت ژاپن است.

او خاطر نشان می کند که دولت ژاپن همیشه سعی کرده است تا سیاست های مستقلی بخصوص در عرصه تامین انرژی داشته باشد اما هنوز حرف شنوی هایی از آمریکا دارد و به همین دلیل لازم است با کاستن از این وابستگی ها و بکارگیری سیاست مستقل، برای کاهش تنش ها تلاش کند و سفر به ایران در این مقطع مهم و اساسی است.

ساشی تاکید می کند که برای ژاپن کاهش تنش ها مهم است امنیت در خاورمیانه برای تامین انرژی حیاتی است ژاپن بیش از ۸۰ درصد از نفت و نزدیک به ۲۸ درصد از گاز طبیعی خود را از خلیج فارس تامین می کند چنین کشوری طبیعی است هر آنچه در توان دارد برای برون رفت از این وضعیت بکار گیرد.

این کارشناس ژاپنی می گوید: برای ژاپن امنیت در خلیج فارس حیاتی است آبه نخست وزیر ژاپن هم قصد دارد در جریان سفر به ایران بر این نکنه تاکید کند.

این رسانه ژاپنی می‌نویسد که آبه در حال گام گذاشتن به کشوری است که یک بار پدر فقید او در سال ۱۹۸۳ میلادی زمانی که وزیر خارجه وقت بود به آنجا رفته بود سفری که روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوین انجام می‌شود و بخش مهمی از آن مربوط به دیدار نخست وزیر با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

آساق **۲۳۱**۱۹۰۴**