گردشگری و توریسم

دمای آذربایجان غربی 5 درجه گرمتر شد

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم امواج پایدار و جوی آرام در آسمان آذربایجان غربی تا اواخر هفته جاری است.

وی با بیان اینکه دمای اغلب شهرهای این استان بالای ۳۰ درجه سانتی گراد است، ادامه داد: در شبانه روز گذشته پلدشت با ۳۹ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه استان بود و شهرهای خوی، بوکان و میاندوآب به ترتیب با ۳۷، ۳۶ و ۳۵ درجه سانتی گراد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

محمدپور با بیان اینکه شهر تکاب با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتی گراد خنک‌ترین شهر استان در روز گذشته بود، اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه / مرکز استان / بین ۱۶ و ۳۳ درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۶ و ۳۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: در ۲۴ آینده نیز آسمان آذربایجان غربی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد ملایم خواهد بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلیمتر بارندگی واقع شده و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا اواخر شهریور تداوم خواهد داشت.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۲۰۹۳