گردشگری و توریسم

تسهیلات اشتغالزایی به ۱۲ هزار ایثارگر اعطا می شود

رضا ریاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تمام تلاش این صندوق این است که بتوانیم درصد زیادی از فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیکار را با دادن تسهیلات، در طرح‌های خوداشتغالی سهیم کنیم تا از درصد بیکاری آنان کاسته شود.

بر اساس آمار بنیاد شهید، در حال حاضر ۹۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار هستند که به گفته حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همچنان نرخ بیکاری در جامعه هدف ایثارگران حدود چهار درصد است.

ریاحی در ادامه با بیان اینکه برخی از بانک های عامل برای اعطای تسهیلات خوداشتغالی به ایثارگران همیشه پیشقدم هستند، اظهار داشت: به همین منظور از بانک‌هایی که همیشه ایثارگران و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران را یاری می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌شود.

وی ادامه داد: برای امسال نیز تاکنون سه بانک سپه، پست بانک و مسکن برای اعطای تسهیلات به ایثارگران اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم تعداد بانک‌های عامل را برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به ایثارگران را افزایش دهیم.

مدیرعامل اشتغال و کارآفرینی ایثارگران همچنین به میزان تسهیلات پرداختی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: تا چند وقت پیش میزان تسهیلات ۲۰ میلیون تومان بود که با تصمیم شورای پول و اعتبار این رقم به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که قرار است بانک مرکزی در روزهای آینده ابلاغیه این موضوع را به بانک‌های عامل اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: با ارسال این ابلاغیه از سوی بانک مرکزی به تمام بانک‌های عامل، ایثارگران جویای کار می‌توانند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای طرح‌های خوداشتغالی استفاده کنند.

ریاحی اضافه کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است وام روستایی هم در اختیار این صندوق قرار گیرد تا ایثارگران در روستاها نیز از این قضیه بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرده است که از محل صندوق توسعه ملی مبالغی در اختیار نهادهای حمایتی قرار گیرد، بنیاد شهید هم مشمول تسهیلات این صندوق می‌شود و از این طریق می‌توانیم مبالغ دیگری برای موضوع اشتغال ایثارگران جذب کنیم.

مدیرعامل اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی ها و اقدامات اساسی انجام شده امسال بتوانیم به هدف خودمان یعنی پرداخت تسهیلات به ۱۲ هزار نفر از افراد جویای کار در میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران برسیم.

ریاحی خاطرنشان کرد: صندوق اشتغال و کارآفرینی به استناد ماده ۳۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد شده است و از فروردین ماه سال ١٣٩۴ فعالیت خود را آغاز کرد و از دی ۱۳۹۵ پرداخت تسهیلات به ایثارگران آغاز شد. در سال ۹۶ و ۹۷ آمار تسهیلات قابل توجه بود و در سال ۹۶ حدود ١٧۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت که زمینه اشتغال ۶ هزار و ۵٠٠ نفر فراهم شد.

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می‌رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

اجتمام * ۷۲۶۸*۱۸۳۴*۱۱۹۳