گردشگری و توریسم

هفتمین همایش بزرگداشت فردوسی درگتوند برگزار شد

به گزارش ایرنا، هنرمندان در این آئین که با حضور مسؤولان، هنرمندان، شاهنامه خوانان و دوستداران حکیم ابوالقاسم فردوسی از شهرهای مختلف استان خوزستان برگزار شد، به نقالی و شاهنامه خوانی پرداختند.
فرماندار شهرستان گتوند در این آئین به بزرگی ابوالقاسم فردوسی و نقش این شاعر حماسه سرای ایرانی اشاره کرد و گفت: شاعران نقش زیادی در کشور ایفا کرده‌اند.
عبدالرضا احسانی نیا افزود: افتخار می‌کنیم که شهرستان گتوند، زادگاه قیصر امین پور از شعرای برجسته و نامدار کشور بوده و خدمات ارزنده‌ای به فرهنگ و ادب کشور کرده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند نیز در حاشیه این آئین با اشاره به اینکه این همایش با استقبال خوبی از طرف دوستداران شاهنامه و نقالی برگزار شد، افزود: شهرستان گتوند پتانسیل و هنرمندان خوبی در شاهنامه خوانی دارد که در سطح ملی و استان حائز رتبه و مقام شدند.
حمید بهداروندی با بیان اینکه انجمن دوستداران فردوسی گتوند یکی از انجمن‌های فعال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: افراد خردسال تا بزرگسال در این انجمن حضور دارند و آموزش‌های شاهنامه خوانی را فرا می‌گیرند.
دبیر اجرایی هفتمین دوره بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهرستان گتوند در حاشیه این آئین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان گتوند از دیرباز قطب شاهنامه خوانی بوده و این هنر در این منطقه رواج و رونق داشته ولی به دلیل هجمه‌های فرهنگی کم رنگ شده است.
مرتضی بختیاری زاده افزود: تلاش می‌کنیم که جوانان را در انجمن دوستداران فردوسی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با این فرهنگ اصیل ایرانی آشنا کنیم و این فرهنگ بومی را رونق و گسترش دهیم.
به گزارش ایرنا، بیست و پنجم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری شده است.
حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای بزرگ ایرانی است که همچون ستاره‌ای در محفل ادبیات حماسی ایران می‌درخشد. اینکه امروز اینچنین فصیح فارسی را سخن می‌گوئیم، نتیجه سال‌ها تلاش و رنج شبانه روزی فردوسی است.
به گزارش ایرنا، کسب رتبه برتر کشوری، رتبه‌های متعدد نخست ملی و استانی وبرگزیده مسابقات مناطق زاگرس نشین در شهرستان لردگان از جمله مقام‌های کسب شده توسط انجمن دوستداران فردوسی شهرستان گتوند بوده است.
شهرستان گتوند از شهرهای فرهنگی، زادگاه زنده یاد دکتر قیصر امین پورشاعر پر آوازه ایران در شمال استان خوزستان واقع شده است.
۷۴۶۷/۳٠۲۲