گردشگری و توریسم

دشمنان نمی توانند حضور روحانیت در بین مردم را تحمل کنند

حجت الاسلام محمد قمی چهارشنبه شب در جمع خانواده امام جمعه فقید کازرون افزود: سابقه به شهادت رساندن روحانیون خدوم و مردمی در سال‌های آغازین انقلاب با شهادت شهید مطهری و شهید مفتح و دیگر روحانیت خدمتگزار رقم خورد و اکنون نیز شاهد شهادت حجت الاسلام خرسند در این اقدام ناجوانمردانه هستیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه راه شهیدان انقلاب و راه امام شهیدان تداوم دارد افزود: کسانیکه به دنبال حذف روحانیت خدمتگزار از عرصه جامعه هستند و چنین می پندارند که با ترور می توانند روحانیت را حذف کنند خیال خام در سر می پرورانند.

حجه الاسلام قمی به حضور با شکوه مردم کازرون و استان فارس در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم خرسند اشاره کرد و افزود: این حضور پر صلابت نشان داد که این مردم همچنان با انقلاب و با نظام اسلامی و با روحانیت هستند و خدمات روحانیت برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارج می نهند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مردم داری و ولایت مداری را دو ویژگی مرحوم خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون ذکر کرد و افزود: شهید خرسند در همه عرصه های انقلاب و در همه روزهای حساس در کنارر مردم و در کنار انقلاب و در خط رهبری و متعهد به آرمان های انقلاب و نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور همچنین به اتفاق هیئت همراه با حضور در گلزارشهدای امام زاده سید محمد با قرائت فاتحه نسبت به شهدا و شهید حجه الاسلام خرسند ادای احترام کرد.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس هم در سخنانی ضمن تسلیت شهادت این عالم ربانی گفت: مردم خداجوی کازرون با حضور کم نظیر خود در مراسم تشییع امام جمعه خود برگ زرین زیبای دیگری بر افتخارات خود افزودند، افتخار ولایت مداری و ارج نهادن به مقام شهید و شهادت و مقام این روحانی انقلابی برای همیشه در این شهرستان ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه هشتم خرداد ۹۸ در حالی که به اتفاق همسر خود از آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، شهید شد.
عامل شهادت حجت الاسلام خرسند دستگیر شد ولی انگیزه دقیق او برای این اقدام نامشخص است.
مرکز شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

۹۶۰۳/‏۶۱۱۳