گردشگری و توریسم

ظرفیت تخت های اقامتی چهارمحال و بختیاری تکمیل شد

مهرداد جوادی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، کانون های گردشگری چهارمحال و بختیاری با استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران مواجه شده است.

وی افزود: هم اینک ظرفیت تمامی ۳ هزار و ۷۰۰ تخت موجود در مراکز اقامتی تخت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها، خانه های مسافر، کمپ های گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی به طور کامل تکمیل است.

جوادی تصریح کرد: براساس گزارش های رسیده به دبیرخانه ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری بدنبال استقبال پرشور و حضور بی نظیر مسافران و گردشگران در استان همچنین تاکنون ظرفیت خانه های معلم، مدارس، آموزشگاه ها و سایر مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش این استان با حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تخت نیز رو به تکمیل است.

وی یادآور شد: در این مدت برای اسکان مسافران تعطیلات عید سعید فطر در چهارمحال و بختیاری ۹۰۰ کلاس درس در قالب ۱۱۷ مدرسه و ۲۱ پایگاه به همراه ۱۷۳ نفر عوامل اجرایی از سوی اداره کل آموزش و پرورش این استان پیش بینی، تجهیز و آماده شد.

دبیر ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تأمین کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز در بازار استان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان برای تعطیلات عید سعید فطر انجام شده و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجرات چهارمحال و بختیاری همچنین ضمن تامین کافی گوشت قرمز و گوشت مرغ مورد نیاز برای تعطیلات عید سعید فطر در شهرستان های استان نسبت به اعلام فهرست گروه های مختلف اصناف به دستگاه های اجرایی استان اقدام کرده است.

جوادی تاکید کرد: در این مدت ۲۴ پایگاه ثابت و سیار، یک تیم سیلاب، ۵ تیم کوهستان و یک فروند بالگرد از سوی جمعیت هلال احمر در چهارمحال و بختیاری در استان مستقر شد.

وی افزود: برای تعطیلات عید سعید فطر امسال ۲۴ مرکز شبانه روزی، ۵۰ پایگاه اورژانس و ۱۱ بیمارستان و کلینیک در چهارمحال و بختیاری زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مدت ۱۸ گروه ۲ نفره در شهرستان های استان برای سنجش کیفیت آب و مواد غذایی فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: مسئولان دستگاه های اجرایی و به ویژه اعضای ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری آمادگی دارند تا در صورت تکمیل تمامی مراکز اقامتی و افزایش جمعیت بیش از حد پیش بینی در این استان نسبت به استقرار و اسکان مسافران و گردشگران ورودی به بام ایران در ورزشگاه ها، مساجد و سالن ها اقدام کنند.

جوادی اظهار داشت: بیشترین مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری در تعطیلات عید سعید فطر تاکنون از استان های خوزستان، اصفهان، تهران و یزد بوده اند.

به گزارش ایرنا، برخورداری از آب و هوای مطلوب، شرایط جغرافیایی، قرارگیری در مرکز کشور و موقعیت بی نظیر چهارمحال و بختیاری به همراه وجود افزون بر ۸۰۰ جاذبه و بیش از ۱۰۰ کانون گردشگری باعث شده تا این استان به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در ایران مورد توجه مسافران و داخلی و خارجی در طول سال تبدیل شود.

مجموعه این عوامل باعث شده تا علاوه بر حضور بسیاری مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری و اسکان آنان در مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مسافرخانه ها، خانه های مسافر، کمپ های گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و همچنین خانه های معلم، مدارس، آموزشگاه ها و سایر مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، عده ای زیادی هم در بوستان های سطح شهر با برپایی چادرهای مسافراتی استقرار و اسکان یابند.

۷۳۶۲/‏۲۰۹۷