گردشگری و توریسم

حضور بشار اسد در نماز عید فطر در دمشق

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار اسد و وزیر اوقاف و مفتی کل و تعدادی از مسئولان دولتی و حزبی و تعدادی از اعضای مجلس و گروهی از علمای دینی با حضور جمعی از مردم، نماز عید سعید فطر را به امامت شیخ بشیر عبدالباری مفتی دمشق به جا آوردند.

الشیخ الباری در سخنان خود در توضیح معانی بزرگ و ارزشمند عید سعید فطر اظهار داشت: این برکت موجب شد سوریه امروز در برابر جنگ تروریستی استوار و پا برجا بماند و مردم مجاهد و مقاوم ما در خاک وطن عزیز خود زندگی کنند همانطور که ارتش دلاور امروز به رهبری بشار اسد رئیس جمهوری، تاریخی باشکوه را رقم می‌زنند و به خاک میهن خود پایبند هستند و از دین و تمدن خود در برابر تروریسم و دشمنان اسلام که در صدد خدشه زدن به وجهه اسلام حقیقی هستند، دفاع می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بشار اسد از اصول و مبانی ثابت مردم حفاظت می‌کند و علاوه بر این با ایمان به اسلام مدافع امت عربی و اسلامی است زیرا دیدگاه روشنی داشته و به خداوند عمیقاً باور دارد و به ارزش‌های اصیل پایبند است؛ این ویژگی‌های رئیس جمهوری در سخنرانی او در مرکز اسلامی بین اللملی الشام برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نمود یافت.

مفتی دمشق همچنین گفت: بشار اسد در سخنرانی خود در مرکز اسلامی الشام تاکید کرد که آغاز مبارزه با تروریسم، ایمان و دینداری صحیح است و این ایمان پلی برای رسیدن به میانه روی و اجرای درست دین و حفاظت از آن در برابر انحراف‌ها است.

الباری گفت: از خداوند می‌خواهم سوریه و ارتش دلاور آن را که پاسدار میهن است، حفظ کند و شهدا را غریق رحمت قرار داده و مجروحان را شفا بخشد، با این امید که شاهد پیروزی بر صهیونیسم اشغالگر و بازپس گیری قدس شریف و جولان عزیز خود باشیم و از خداوند می‌خواهیم به رئیس جمهور کمک کند.

خاورم **۱۱۱۰**۱۲۱۱