گردشگری و توریسم

نماز عید سعید فطر در ورامین اقامه شد

به گزارش ایرنا، مردم خداجوی و ولایتمدار شهرستان ورامین، در پنجاه و ششمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ و پس از یک ماه عبودیت، در نماز عید سعید فطر شرکت کردند تا مزد بندگی خود را از خداوند متعال دریافت کنند.

امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نماز عید فطر گفت: عید فطر روز عبودیت و بندگی خدا و روزی است که عظمت و بزرگی خدای متعال نمایان می شود.

حجت الاسلام سید مصطفی احمدی افزود: در روز عید فطر، بندگان راستین خداوند به واسطه تمامی نعمات الهی که در ماه مبارک رمضان از تلاوت قرآن، رسیدگی به فقرا و توفیق بندگی به دست آورده اند، سر بر آستان خداوند متعال می سایند و شکرگزاری می کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ دشت ورامین گفت: امروز رمز اصلی رسیدن به هدف، حرکت حول محور ولایت فقیه است، واقعیتی که شهدای قیام ۱۵ خرداد با خون خود آن را ثابت کردند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا به این نظام الهی صدمه وارد کنند، این وحدت کلمه و اتحاد حول ولایت فقیه است که می تواند کشور را از بحران های پیش روی عبور دهد.

احمدی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه ۱۵ خرداد مبداء انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ۱۵ خرداد نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی محسوب می شود که توانست پایه های نظام سلطه را به لرزه در آورد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امام خمینی (ره) همواره حرف حق را به زبان جاری می ساخت و بارها فرموده بود که «اگر کشته شوم نیز دست از عقایدم بر نمی دارم»، از این رو مردم دشت ورامین تا پای جان در قیام ۱۵ خرداد ایستادند و از مرجعیت شیعه و رهبری دینی خود دفاع کردند.

وی تأکید کرد: ریشه انقلاب ایران با خون شهیدان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ شکل گرفت و از به بعد بود که امام راحل توانست آرمان‌های دینی را در جامعه نهادینه کند و زمینه پیروزی این نهضت الهی را فراهم کند.

تهرام/۷۲۵۴/‏۶۰۰۳