گردشگری و توریسم

حملات پهپادی تروریست ها به غرب سوریه دفع شد

شبکه تلویزیونی «الاخباریه» سوریه گزارش داد: ضد هوایی های ارتش، پهپادهای تروریست ها را در اطراف محل فرود بالگردها در منطقه “جب رمله” در غرب استان حماه رهگیری و منهدم کردند.

جب رمله منطقه ای است که اخیراً شاهد درگیری سنگین ارتش سوریه و تروریست های مسلح در منطقه ادلب بود.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد که پدافند هوایی سوریه حمله جدید پهپادی را دفع کرده است.

این خبرگزاری به نقل از منبعی که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای رصد و شناسایی ارتش سوریه توانستند شماری از پهپادهای مهاجم را که به مراکز نظامی ارتش در غرب حماه نزدیک می شدند، شناسایی و با پدافندهای هوایی هدف قرار گرفتند که در جریان آن شماری از آنها در آسمان منفجر شد.

این منبع افزود: این چهارمین باری است که حمله پهپادی گروه های تروریستی مجهز به بسته های انفجاری به مراکز نظامی ارتش سوریه در روزهای اخیر ناکام می ماند.

این تحولات درحالی صورت می گیرد که منابع خبری سوریه روز دوشنبه گزارش دادند که نیروهای ارتش دمشق طی درگیری شدید با تروریست های مسلح در شهرک «القصابیه» در جنوب استان ادلب را از کنترل تروریست ها آزاد و ضمن پاکسازی آن مواضع خود در این منطقه را مستحکم کردند.

سوریه به تازگی اعلام کرد که عملیات آزادسازی استان ادلب و پاکسازی شمال استان ‘حماه’ را آغاز کرده است؛ عملیاتی که در آن تاکنون شمار زیادی از تروریست ها کشته و چندین منطقه راهبردی در حومه حماه آزاد شده است.

استان ادلب با بیش از سه میلیون نفر جمعیت اکنون تنها کانون تجمع تروریست ها و مخالفان دولت قانونی سوریه است.

گفته می شود ۱۴۶ هزار تروریست که برخی از آنها سوری و شمار زیادی از آنها تروریست های خارجی از ۶۰ کشور جهان هستند، در شمال غرب سوریه در استان ادلب و شمال حماه و غرب حلب حضور دارند.

شبس **۹۳۶۳**۱۹۱۷