گردشگری و توریسم

ظرفیت آبشار یاسوج تکمیل شد،مسافران از پارک های اسکان استفاده کنند

به گزارش ایرنا، امسال به رغم اینکه پیش بینی می‌شد تعطیلات نوروز استان کهگیلویه و بویراحمد رکورد تعداد گردشگر خود در سالهای گذشته را پشت سر بگذارد، اما وقوع بارش‌های سیل آسا در تعطیلات نوروزی در سراسر کشور باعث شد گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مانند بسیاری از استان‌ها کاهش چشم گیری پیدا کند.
با این حال همان بارشها باعث شد بهار شهرهای سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد آنچنان پر طراوت و دل انگیز باشد که در این واپسین روزهای فصل بهار همچنان هوای این استان خنک و گاهی سرد، چشمه‌ها پر آب و درختان سرسبز باشند گویی شهر یاسوج در آستانه تابستان همچنان حال و هوای بهاری دارد و همین نیز باعث شده گردشگران به خصوص از استان‌های جنوبی کشور یاسوج و سی سخت را برای گذراندن تعطیلات پیش رو انتخاب کنند.
از آنجایی که امتحانات دانشگاه‌ها و کنکور سراسری هنوز برگزار نشده پس بسیاری از خانواده‌های یاسوجی تعطیلات را در یاسوج به سر می‌برند از سوی دیگر خانواده‌ها در استان‌های جنوبی ترجیح می‌دهند نزدیکترین شهر را برای تعطیلات خود انتخاب کنند که در حال حاضر شهرهای یاسوج و سی سخت برای گردشگری در تعطیلات عید فطر ایده آل ترین مقصد گردشگری است.
و همین نیز باعث شده که در ساعات اولیه روز سه شنبه شهرداری یاسوج از تکمیل ظرفیت آبشار یاسوج خبر داده و در اطلاعیه‌ای از هموطنان تقاضا کرد که به منظور اسکان در فضاهایی غیر از آبشار مستقر بشوند.
شهردار یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: آبشار یاسوج با ترافیک زیاد خودروها و مسافران روبه رو شده است و جایی برای اسکان مسافران ندارد.
نستهن مقدم گفت: هموطنان و مسافران می‌توانند در پارک اسکان، پارک مهرورزی و بخش‌هایی از پارک معلم اسکان پیدا کرده و یا چادرهای مسافرتی برپا کنند و با استقرار نیروهای انتظامی در این پارک‌ها امنیت آنها نیز تأمین است.
شهردار یاسوج از شهروندان یاسوجی خواست در وزهای تعطیل در حد امکان از آوردن خودروهای شخصی خود داری کنند و به رسم مهمان نوازی همیشگی مردم این استان، فرصت را در اختیار گردشگران و هموطنانی بگذارند که میهمان استان هستند.
مقدم یادآوری کرد: در طول روز مسافران و گردشگران می‌توانند علاوه بر شهر یاسوج و آبشار، از طبیعت زیبای مله شوره، سد شاه قاسم، کاکان، تنگ گنجه‌ای، تنگ سریز، تنگ مهریان بازدید کنند و از فضاهای گردشگری و طبیعت زیبای این مناطق استفاده ببرند.
وی گفت: همه نیروی سازمان سیما و منظر شهرداری تا آخر تعطیلات در حالت آماده باش هستند و خدمات لارم را به گردشگران ارائه می‌دهند.
مقدم ادامه داد: تعداد مسافران ورودی به یاسوج بیش از ظرفیت این شهر است اما با این حال شهرداری یاسوج تلاش دارد تا با ارائه خدمات مطلوب و رضایت بخش به مسافران زمینه ماندگاری هرچه بیشتر مسافران را در پایتخت طبیعت ایران فراهم کند.
در سال‌های گذشته و در تعطیلات عید سعید فطر ورود خیل مسافران و گردشگران خسته از گرمای جنوب به یاسوج به گونه‌ای بود که مسؤولان از قفل شدن ورودی‌های شهر خبر می‌دادند و همین

امر خدمات رسانی به گردشگران را مشکل می‌کرد. شهرداری با بررسی تجربه سال‌های گذشته، امسال تمام نیروها و امکانات خود را با همکاری دیگر سازمان‌های خدمات رسان از جمله نیروی انتظامی

به کار گرفته تا هم در رفت و آمد گردشگران مشکلی ایجاد نشود و هم خذمات لازم به آنان ارائه شود.

شهر زیبای یاسوج محصور در میان جنگل‌های زاگرس با کمتر از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در دامنه کوه دنا قرار دارد. برخی پیش بینی‌ها از ورود بیش از ۶۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات عید فطر به شهر یاسوج خبر می‌دهند. این تعداد گردشگر نزدیک به ۵ برابر جمعیت کنونی شهر یاسوج است. شهرداری یاسوج اگر چه تمهیدات لازم برای پذیرایی از هر تعداد مسافر ورودی به یاسوج را اندیشیده است اما نیاز است دیگر سازمان‌های خدمات رسان شهرداری را در این زمینه یاری کنند.

۹۹۲۹/‏۱۶۶۲