گردشگری و توریسم

استاد حوزه: تحقق عدالت از اهداف مهم انقلاب است

آیت الله سید احمد فاطمی شامگاه سه شنبه در آئین گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد و بزرگداشت امام جمعه شهید کازرون در حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین (ع) شیراز افزود: دغدغه اصلی جامعه و مقام معظم رهبری اجرای عدالت درجامعه است، مردم نیز باید درخصوص اجرای عدالت از مسئولان مطالباتی داشته باشند.

وی با اشاره به امانت‌هایی که امام راحل برای جامعه به یادگار گذاشته است اظهار داشت: امانتی که امام به دست مردم و مسئولان سپرده است بسیار مهم است. راه امام، خط امام، عدالت و اجرای قوانین اسلامی از جمله امانت‌هایی است که امام راحل به یادگار گذاشته است.

فاطمی افزود: مسئولان کشور باید امانتدار مناسبی برای یادگاران امام باشند و راهی که امام خمینی در انقلاب درپیش گرفته بود نیز اکنون دنبال شود و آن سیاست استکبار ستیزی است.

وی خطاب به مسئولان نیز گفت: مسئولان در هر پستی که هستند باید بدانند آنان امانت دار و مدیون امام خمینی و شهدایی هستند که برای انقلاب خودشان را فدا کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص ویژگی‌های ذاتی امام نیز بیان کرد: خداپرستی، ایمان به هدف، ایمان به کمک به مظلومین و ایجاد ایمان و همبستگی در مردم از جمله ویژگی‌هایی است که از امام راحل توسط تاریخ نویسان نقل می‌شود.

وی افزود: امام خمینی در جنگ تحمیلی نیز تأثیر شگرفی داشتند و با ایمان و شجاعتی که ازخود نشان دادند باعث شدند تا ایران درهشت سال جنگ تحمیلی به برتری دست یابد.

آیت الله فاطمی در خصوص ابعاد شخصیتی امام نیز عنوان‌کرد: امام از دوران جوانی تاکید بر شناخت اسلام و فقه اسلامی تاکید داشتند و تاکید بسیاری بر فراگیری علوم دینی داشتند و خودشان نیز در ۲۶ سالگی بر علوم مختلف دینی مسلط بودند.

اوافزود: امام خمینی تالیفاتی نیز در زمینه دفاع از ارزش‌های اسلامی داشتند و با این تالیفات چهره‌ای جدید از اقدامات ننگین رضا شاه در ایران را به مردم ایران نشان داد. امام خمینی (ره) فعالیت‌های مختلفی پیش از انقلاب در جهت اگاه سازی مردم داشتند و ایشان بیش از ۱۵ سال از کشور دور بوده‌اند اما خط امام چون در قلب مردم جای داشت مردم جامعه خط امام را دنبال کرده تا به مقصود خود یعنی انقلاب برسند.

** امام جمعه فقید کازرون شجاع و محبوب بود

وی در خصوص شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون نیز گفت: این عالم دینی نه تنها شجاع بود بلکه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پرشوری داشت.

آیت الله فاطمی تاکید کرد: امام جمعه فقید کازرون تمامی شاخص‌های محبوبیت را دارا بود و حضور مردم در مراسم یادبود این شهید نیز بیانگر همین موضوع بود.

در این آئین، اقشار مختلف مردم و مسئولان از جمله آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز حضور داشتند.

شهید حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون در سحرگاه ۲۳ رمضان در بازگشت از مراسم شب قدر توسط فردی مورد ضربات چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

ع پ / ۲۰۲۷