گردشگری و توریسم

موبد رشید: تدبیر و درایت امام خمینی برای همه ایرانیان اثبات شده است

«موبد رشید خورشیدیان» روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت سی امین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهارداشت: کلام ایشان در مقطع زمانی حساس باعث جلو بسیاری از مشکلات گرفته شود، این یک خودنمایی نیست بلکه گفت و گویی از ته دل همه ایرانیان است.
وی با اشاره به جمله معروف حضرت امام خمینی(ره)، اظهارداشت: ایشان فرمودند، ایران کشور همه،  توحید مذهب همه و همه ما ملت واحد هستیم و این جمله موجب همبستگی بیشتر قومیت‌ها و ادیان شد.
موبد رشید اضافه کرد: مسلمانان، زرتشتیان، کلیمیان از هر قومیت با هر دین و فرهنگ ریشه در خاک ایران دارند و برای سربلندی و توسعه و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.
عضو انجمن موبدان زرتشتی گفت: با درود به روان و فروهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روانشاد امام خمینی یاد و خاطره این بزرگمرد را گرامی می‌داریم.
موبد رشید گفت: از درگاه اهورامزدا می‌خواهیم با تدبیری که از جانب دین و فرهنگ و پیامبران به ما رسیده آب، باد، خاک و آتش را آلوده نکنیم و برسلامتی آنها بیفزاییم و همواره دشمنان ایران دلیل و خوار باشند.
وی افزود: از درگاه اهورامزدا آرمان داریم تا کشورمان که دارای معادن و مواهب مادی و معنوی غنی است، بیش از پیش پیشرفت و ترقی داشته باشد.
در ادامه این مراسم، افشین نمیرانیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران، گفت: آرزو می‌کنم منش حضرت امام راحل که مدارا و آشتی در بین ایرانیان بود تا همیشه پابرجا باشد و آرامش و تندرستی نصیب ایرانیان شود تا همه از نعمت‌های اهورایی ایران بهره مند شوند.
در این مراسم با گویش اوستایی برای روانشاد امام خمینی(ره)  ادعیه‌ای خوانده شد.
به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از سوی انجمن زرتشتیان با حضور اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، افشین نمیرانیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران، خانواده شهید زرتشتی و اعضای انجمن زرتشتیان برگزار شد.
اجتمام *۳۲۲۹*۷۰۲۹