گردشگری و توریسم

خودساختگی و ایمان قوی ۲ بُعد برجسته از شخصیت امام راحل بود

عباس حسین پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام راحل از دوران جوانی مبارزات خود را با توکل بر ذات احدیت و باور قوی به پیروزی حق و نابودی باطل آغاز کرد.

وی اضافه کرد: ایشان به دنبال پست، مقام و جایگاه نبود و بنابراین مسائل دنیوی را کنار گذاشت و به مبارزه با استکبار و تبلیغ دین اسلام پرداخت.

حسین پناهی با بیان اینکه امام شخصیتی آزاده داشتند و وابستگی ایشان به خدای متعال بود، افزود: شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی با اتکای به داشته‌ها و درون کشور مطرح شد.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) باور خاصی به مردم و جوانان داشتند و با اتکا به همین باور بود که تصمیمات مهمی گرفتند و تاریخ ساز شدند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: شخصیت امام راحل مقابله با کاخ نشینی و حمایت از محرومین بود که مسئولان هم باید امروز از این خصوصیت امام (ره) پیروی و از تجمل گرایی دوری کنند.

حسین پناهی با بیان اینکه امام راحل به دنبال وحدت دنیای اسلام بودند، گفت: جایگاه معنوی رهبر کبیر انقلاب موجب شد در جهان اسلام محبوبیت خاصی پیدا کند و افکار او گسترش یابد.

وی گفت: امروز مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی وارد ابعاد و گستره جدیدی شده است و منشأ شرایط کنونی افکار و تلاش‌های امام راحل است.

۶۱۰۸/‌۹۱۰۲