گردشگری و توریسم

برپایی مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در آتن

این مراسم یکشنبه شب در مرکز انجمن جعفری شیعیان پاکستانی واقع در جنوب و غرب شهر آتن برپا شد و تعدادی از شیعیان کشورهای مختلف جهان اسلام، برادران اهل تسنن و تعدادی از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
فدا حسین رئیس انجمن جعفری شیعیان پاکستانی مقیم شهر آتن در ابتدای این مراسم با اشاره به ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل گفت: امام خمینی (ره) فقط برای رضای خدا و حفظ دین رسول الله قیام کرد و مردم ایران با صلابت و ایمان پشت سری وی حرکت کردند تا دست نظام سرمایه داری به سرکردگی آمریکا را نه تنها از کشور ایران بلکه از تمام کشورهای اسلامی کوتاه کنند.
وی تصریح کرد: امام راحل با آموزه‌های قیام امام حسین (ع) و سنت پیامبر مکرم اسلام (ص) دست به قیام علیه نظام وابسته ایران به آمریکا و سلطنت شاهنشاهی زد و هدف اصلی وی ایجاد وحدت در جمع کشورهای اسلامی برای قطع نفوذ آمریکا و سلطه گران در جهان اسلام بود.
در ادامه یکی از شاعران حاضر در مراسم، اشعاری را در مدح امام خمینی (ره) سرود.
علی محمد حلمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان نیز در این مراسم افزود: امام راحل با ایمان به خدا و اخلاص و تمسک به اهل بیت (ع) جلوی همه تهدیدها و توطئه‌های استکبار آمریکا ایستاد و مقاومت کرد و سنگرهای بزرگی را در منطقه و در قلب آزادیخواهان و عدالت جویان جهان فتح کرد.

وی یادآور شد: اینک همچنان این نهضت مقدس استقلال طلبی و عدالت خواهی در جهان رو به گسترش است و رژیم فاسد و ظالم آمریکا و متحدان منطقه‌ای و جهانی او در حال عقب نشینی و ضعیف شدن هستند و امام خمینی (ره) بارها می‌فرمود ما هر چه داریم از عاشورا و امام حسین (ع) است.
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن تاکید کرد: خدا را شکر که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با همان صلابت و اقتدار در ۳۰ سال گذشته انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را رهبری و هدایت می‌کنند و به فضل الهی پیروزی‌های بزرگی با حمایت و همبستگی همه برادران و خواهران مسلمان پیش رو خواهیم داشت.
این مراسم با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و انجمن جعفری شیعیان پاکستانی مقیم شهر اتن برگزار شد.

شبک *۴۶۲* **۱۹۸۳**