گردشگری و توریسم

البرز نیازمند زیرساخت های لازم متناسب با جمعیت میلیونی است

به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید البرز افزود: براین اساس معاون رئیس جمهوری در این رابطه نیز دستور لازم را برای بازنگری اعتبارات ارتقا زیرساخت‌های استان در کارگروه‌های تخصصی برنامه و بودجه صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این نشست‌ها تشریفاتی نیست بلکه هدفمند و برنامه محور دنبال می‌شود، ادامه داد: از مدیران به ویژه اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انتظار می‌رود که با اشراف ویژه به پرونده‌های مطروحه در این ستاد رسیدگی کنند تا تولیدکنندگان و سرمایه گذاران سرگردان و بلاتکلیف نمانند.

شهبازی گفت: سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید البرز در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیر فعال رتبه اول کشور را کسب کرد و این امر امسال نیز با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین مسئولیتی که نظام بر عهده ما به عنوان کارگزاران خود گذاشته رسیدگی به امور مردم است که بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید این ستاد نیز برای تحقق این امر مهم فعالیت دارد.

استاندار البرز افزود: برای حل مشکلات مردم به ویژه تولیدکنندگان آماده هستیم که از تمام اختیارات خود استفاده کنیم و در این رابطه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با قدردانی از همراهی بانک‌ها برای تسهیل و رفع موانع تولید اضافه کرد: برای ارتباط بی واسطه با فعالان اقتصادی در پورتال استانداری البرز، لینکی ایجاد شده تا موانع مطرح و برای حل آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرونده هشت واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در این نشست مطرح شد، گفت: با اهتمام ویژه نسبت به رفع مشکل این واحدها تصمیم‌گیری شده و تدابیر لازم اتخاذ شد.

شهبازی افزود: استان البرز در برگزاری جلسات کیفی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، تنظیم بازار جایگاه خوبی در کشور دارد.

وی گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شد سال گذشته ۲۰۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در البرز صورت گرفت که ۱۰۰ میلیون دلار آن در اسفندماه محقق شد و حدود هفت هزار میلیارد ریال نیز سرمایه گذاری داخلی در این استان رقم خورد که به واسطه این امر جزء استان‌های برتر کشور هستیم.
وی افزود: البرز استانی است که به طور متوسط هر سه روز میزبان یک مسئول ملی بوده، همچنین روز گذشته همراه مجمع نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی دیداری با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت.

شهبازی خاطرنشان کرد: در این دیدار در حوزه ارتقا زیرساخت‌های آموزشی، بهداشت و درمان، ورزشی، راه سازی مطالبات استان طرح شد و قول مساعد رسیدگی به این امور از معاون رئیس‌جمهور اتخاذ شد.

وی گفت: در خصوص سهم البرز از اعتبارات تبصره ۱۸ که بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال است نیز گفت‌وگو صورت گرفته و مقرر شد که این روند تسریع شود.

استاندار البرز افزود: از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دعوت شد که برای بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های مهم استان در بحث حضور یابند و در این حضور دستور لازم برای سرعت بخشی به تکمیل پروژه‌ها بهره برداری مردم از این امکانات، به ویژه در حوزه راهسازی صادر شود.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار در خصوص ساختمان جدید استانداری نیز گفت‌وگو شد، ادامه داد: معاون رئیس‌جمهور با رویکرد خوبی که به توسعه و عمران البرز دارد، دستور لازم را برای آغاز عملیات اجرایی این مکان به زودی صادر می‌کند.

۸۰۲۹/‏‬ ۶۱۵۵