گردشگری و توریسم

تولید گوشت مرغ در اردبیل افزایش یافت

علی حسین احدی عالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته در واحدهای مرغ گوشتی فعال این شهرستان ۶ میلیون و ۷۹۸ هزار و۸۸۸ قطعه جوجه ریزی انجام شده و گوشت سفید تولیدی روانه بازار مصرف داخل و خارج استان شده است.

وی اظهار داشت: این میزان تولید ۳۴ درصد تولید استان را شامل می شود و رتبه اول را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

او همچنین افزود: در حال حاضر ۱۱۹ واحد مرغداری گوشتی فعال با ظرفیت ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و اشتغال زایی ۲۴۹ نفر و تعداد ۲۰ واحد مرغ مادر گوشتی فعال با ظرفیت یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۳۰۴ قطعه مولد و اشتغال ۴۳۳ نفر و یک واحد مرغ مادر بومی به ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه مولد و اشتغال۵ نفر، در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین وجود و فعالیت سه واحد مرغداری تخمگذار صنعتی، مرغ مادر گوشتی و مرغ مادر رنگی و طیور بومی و سایر ماکیان موجب تولید ه زار و ۳۹۸ تن تخم مرغ خوراکی مرغوب در سال گذشته در این شهرستان شده است.

او میزان تولید تخم مرغ نطفه دار مادر گوشتی را ۸۴ میلیون و۸۳۴ هزار و ۵۱۶ عدد ذکر کرد که از این میزان تخم مرغ نطفه دار، ۶۳ میلیون و ۷۶ هزار و ۱۸۵ قطعه جوجه یکروزه تولید شده که از این نظر نیز شهرستان اردبیل با اختصاص ۶۷ درصد تولید استان، رتبه اول را در بین سایر شهرستان های تابعه استان دارا می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: در سال گذشته در بخش تولید بوقلمون ۱۶۵ تن گوشت بوقلمون در سه واحد تولید بوقلمون گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

۶۰۱۸/‏۶۰۱۶