گردشگری و توریسم

انفجار ترقه در بطری شیشه ای 2 کودک را در بویراحمد راهی بیمارستان کرد

جلال پوران فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه در ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه عصر روز گذشته به وقوع پیوست.

وی افزود: با اعلام این خبر بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به روستای مهریان اعزام شدند و هر دو کودک مصدوم به سبب استرس خانواده و اطرافیان و آسیب شدید توسط ماشین شخصی در راه انتقال به بیمارستان بودند که در میانه مسیر یک مصدوم این حادثه تحویل اورژانس شد.

پوران فرد بیان کرد: کودک ۱۱ ساله از ناحیه انگشتان، سر و صورت و ران دچار سوختگی و پارگی بافت بدن شده بود.

وی عنوان کرد: احتمال قطع ۲ انگشت این کودک ۱۱ ساله وجود دارد و همچنین بنا بر اطلاعات کسب شده کودک مصدوم دیگر نیز دچار پارگی رگ دست و سوختگی گوش و صورت شده بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این ۲ کودک در روستای مهریان ترقه را درون شیشه گذاشته بودند و بعد از انفجار شیشه شکسته شد و آسیب های جدی به ۲ کودک وارد کرد.

وی به والدین توصیه کرد که مراقب فرزندان خود باشند تا دست به چنین کارهای خطرناکی نزنند زیرا که ممکن است آسیبی به خود و یا اطرافیان وارد کنند که غیر قابل جبران باشند.

پوران فرد گفت: بهتر است که والدین فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه نموده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند زیرا که سوختگی می تواند سیمای دلنشین فرزندان دلبندشان را غیر قابل تحمل کند.

۹۸۶۸/۳۲۳۹