گردشگری و توریسم

هیات ورزش بیماران خاص خوزستان درسال گذشته ۳۸ مدال کسب کرد

به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده در مراسم تجلیل از ورزشکاران بیماران خاص خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار داشت: زمانی که این هیأت را تحویل گرفتیم، تنها در حد یک نام مطرح بود که با کمک دوستان توانستیم ۲۵ هیأت شهرستانی را فعال کنیم و برای سه سال متوالی برترین هیأت کشور شناخته شویم.

وی ادامه داد: ما تاکنون هشت المپیاد استانی را برگزار کرده‌ایم و سه بار میزبان مسابقات کشوری و اردوی تیم ملی بودیم همچنین در سال جاری نیز مسابقات مختلفی در برنامه داریم. ورزشکاران استان بدون اینکه تمرین داشته باشند در مسابقات کشوری و حتی بین المللی مدال آور هستند که این موضوع کار ما را در ادامه سخت‌تر می‌کند.

حاجی زاده افزود: اگر کمک‌های ورودی به هیأت را به چهار قسمت تقسیم کنیم، تنها یک چهارم آن از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون بوده است. تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هیأت‌های شهرستانی نیز تهیه شده است که توسط خیرین، شرکت‌ها و همچنین اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

رئیس هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان گفت: در یکی ۲ سال گذشته پیگیری‌هایی برای احداث سالن چند منظوره داشتیم و حتی وزیر ورزش نیز در سفری که به اهواز داشت، قول همکاری دراین زمینه را داد. زمین این سالن ورزشی فراهم شده و دوست داشتیم کار احداث این سالن در دوران مدیریت چهار ساله ام به سرانجام برسد که اینگونه نشد. اگر قرار است برای چهار سال دیگر در این هیأت فعالیت کنم باید مجمع تعهد اخلاقی دهد که مشکل احداث سالن حل شود.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ ورزشکار دارای بیماری خاص تحت نظر ۲۵ هیأت شهرستانی در خوزستان فعالیت می‌کنند افزود: با توجه به اینکه جامعه هدف ما در هیأت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا به ۶ گروه بیماری تعلق می‌گیرد اولویتمان توجه به ورزش همگانی است و در چند سال اخیر تحول خوبی در هیأت بیماران خاص استان اتفاق افتاده است.

حاجی زاده با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شور و نشاط و امید به زندگی ورزشکاران را بالا ببریم گفت: سال گذشته ورزشکارانی را به مسابقات جهانی اعزام کردیم و امسال نیز نفراتی را برای اعزام داریم که انتظار داریم عملکرد ورزشکاران استان بهتر از گذشته باشد. معتقدم اگر ورزشکاران استان نتوانند در میادین مختلف حضور پیدا کنند از انگیزه ما برای فعالیت در هیأت کاسته می‌شود.

وی در پایان از زحمات اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تشکر کرد و گفت: البته درخواست داریم که در سال ۹۸ هیأت ما را ویژه ببیند و به فکر زیر ساختهای مورد نیاز هیأت ما باشند. اگر قرار است سالن ورزشی در سال جدید ساخته شود، این موضوع برای ما نیز در نظر گرفته شود تا ورزشکاران ما بدون دغدغه ورزش کنند.

در پایان مراسم از مدال آوران هیأت ورزش بیماران خاص استان در مسابقات کشوری تجلیل به عمل آمد.
۶۰۰۲/‏۹۸۷۹