گردشگری و توریسم

مادورو: مذاکره تنها راه احیای ثبات در ونزوئلا است

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، “نیکلاس مادورو” رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (جمعه) مذاکره اخیر نمایندگان دولت و مخالفان را مثبت ارزیابی کرد و آن را در مسیر یافتن صلح در این کشور آمریکای لاتین دانست.

پس از پایان دومین دور نشست نمایندگان دولت و مخالفان، مادورو گزارشی از نتایج این نشست دریافت کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا در این رابطه عنوان کرد: ما در یک مسیر مثبت به سوی صلح قرار داریم. ما خوشبین هستیم.

از سوی دیگر “خورخه آرئاسا” وزیر خارجه ونزوئلا بطور رسمی “انریکه ایگلسیاس” مشاور ویژه اتحادیه اروپا در امور ونزوئلا را به سفر به این کشور دعوت کرد.

آرئاسا در صفحه توئیتر خود نوشت که گفت وگوی خوبی با این مشاور اتحادیه اروپا داشته و از وی برای سفر به ونزوئلا دعوت به عمل آورده است.

در این گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه ونزوئلا، نماینده اتحادیه اروپا را در جریان جزئیات مذاکرات اخیر دولت با مخالفان در نروژ قرار داد.

اتحادیه اروپا چند روز پیش این انریکه ایگلیساس اهل کشور اروگوئه را به عنوان نماینده این اتحادیه در امور ونزوئلا منصوب کرد.

مذاکرات نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ اواخر هفته گذشته بدون حصول هیچ توافقی پایان یافت.

پس از ناکامی طرفین این مذاکرات برای دستیابی به توافق، “خوان گوایدو” رهبر مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرد که به هدایت اعتراض‌های خیابانی مخالفان در این کشور ادامه خواهد داد.

ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش‌های اقتصادی به دلیل فشار و تحریم اقتصادی آمریکا دهه‌های اخیر روبرو بوده و پس از آنکه خوان گوایدو خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، با بحران شدیدتری مواجه شد.

اروپام ** ۹۲۳۴ ** ۱۰۷۱