گردشگری و توریسم

خادم یاری از طرح های شایسته برای خدمت به بارگاه رضوی است

حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۳۰ کانون خادم یاری از این تعداد تخصصی و ۵۲ کانون محلی است، افزود: یکهزار و ۵۲۸ خادم یار در این کانون ها فعال هستند.

وی اضافه کرد: این خادم یاران در بخش های شعر و ادب، فرهنگی و هنری، زنان و خانواده، تشکل های بانوان، نوجوانان، تعلیم و تربیت، قرآنی، ورزشی، امداد و سلامت و تبلیغی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: بهره مندی از فیض زیارت امام رضا (ع) تنها به حرم ایشان محدود نمی شود و عاشقان این امام کریم می توانند در دورترین مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوی گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه خادم یاران می توانند در طول سال برای چند روز در حرم امام رضا (ع) کشیک دهند، اعلام کرد: همچنین این افراد در شهر و روستای خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، سلامت و زمینه‌های مرتبط با تخصص خود به صورت افتخاری خدمت می کنند.

مسوول دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی با اشاره به خدمات این نهاد در استان، گفت: اعزام محرومان بالای چهل سال به مشهد، خدمات دهی در زمینه اشتغال، اعطای وام‌های قرض الحسنه تهیه جهیزیه، خدمات رسانی سلامت به محرومان از جمله خدمات آستان قدس رضوی در این استان است.

حجت الاسلام نوروزنژاد اظهار داشت: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و کمک مردمی آستان قدس رضوی با مشارکت خیران از دیگر خدمات این نهاد است.

به گزارش ایرنا تاکنون چهار هزار و ۸۳۵ نفر به عنوان متقاضی خادم یاری حرم امام رضا (ع) در این استان ثبت نام کرده‌اند.

طی امسال ۱۷۶ زائر اولی از آذربایجان غربی با حمایت آستان قدس رضوی در قالب چهار کاروان به حرم مطهر امام رضا (ع) اعزام شده اند.

در قالب طرح خادم یاری شرایطی فراهم شده است تا عموم علاقه مندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه‌ها و موسسه های آستان قدس رضوی را داشته باشند.

۹۹۱۸/‏۳۰۷۲