گردشگری و توریسم

بازارچه صنایع دستی یاسوج جانمایی می شود

جعفر گوهرگانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش مدیرکل امور بانوان استانداری و حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان بازارچه موقت و کوچکی برای عرضه و فروش صنایع دستی در یاسوج برپا شد اما برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی ها باید بازارچه دائمی احداث شود.
وی افزود: به علت نبود مکان مناسب برای عرضه دائمی محصولات صنایع دستی و بازاریابی برای تولید کنندگان و توسعه این صنایع در ابعاد مختلف، مقرر شده که دستگاه های اقتصادی بعد از جانمایی آن را در اختیار سرمایه گذار برای احداث و راه اندازی و عرضه محصولات قرار دهند.
گوهرگانی با اشاره به اینکه این مکان به صورت متمرکز در مرکز استان راه اندازی می شود، ابراز داشت: هم اینک جانمایی پیشنهادی در حاشیه رودخانه بشار است.
وی عنوان کرد: با متمرکز کردن تولید کنندگان در یک نقطه نه تنها زمینه معرفی تولیدات استان به مردم سایر استان‌ها فراهم می شود بلکه می‌توان شرایط لازم برای برندسازی، تجاری سازی و توسعه کارآفرینی در بخش صنایع دستی و محصولات آن را به وجود آورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسانی برای خرید محصولات و همچنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع دستی استان است.
گوهرگانی تصریح کرد: شهرداری، همیاری شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای استان، صنایع دستی و میراث فرهنگی و امور بانوان استانداری برای پیگیری این موضوع مختصات محل و تهیه طرح توجیهی را با همکاری دستگاه‌های مربوطه آماده کنند.

نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر یاسوج در تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته افتتاح شد.

هنرمندان در این بازارچه سنتی واقع در ۲۴ غرفه در خیابان گلستان ۱۰ شهر یاسوج مشغول فعالیت هستند.
این جایگاه به صورت موقت به بازارچه دائمی صنایع دستی استان اختصاص یافته است.

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

۹۸۶۸/‏۶۱۱۰