گردشگری و توریسم

سرویس‌ دهی قطارشهری و اتوبوسرانی مشهد در روز قدس رایگان است

وحید مبین مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرویس دهی خطوط اول و دوم قطار شهری مشهد در روز جمعه دهم خرداد ماه مصادف با روز جهانی قدس از ساعت هفت صبح تا ۱۵ به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در این مدت در خط یک قطار شهری ۱۳۴ سرویس رفت و برگشت پیش بینی شده و سرفاصله زمانی حرکت قطارها نیز حدود پنج دقیقه خواهد بود.

وی گفت: همچنین با پیش بینی ۲۰ سرویس فوق العاده در طول مسیر خط یک قطار شهری در صورت ازدحام مسافر سرفاصله زمانی حرکت قطارها کاهش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد افزود: برای خط دوم قطار شهری نیز در مدت شروع و پایان راهپیمایی سرویس قطار با سرفاصله ۱۰ دقیقه پیش بینی شده است.
مبین مقدم اظهار داشت: سرویس دهی خطوط قطار شهری روز جمعه از ساعت هفت صبح آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی مشهد نیز گفت: برای رفاه حال زائران و مجاوران در روز قدس، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس از ۲۰ پایانه درون شهری به منظور انتقال راهپیمایان به نزدیکترین مبدا راهپیمایی در نظر گرفته شده که از ساعت هفت صبح جا به جایی آنان را به صورت رایگان انجام خواهند داد.

سید مهدی حسینی پویا افزود: همچنین در مسیر برگشت، سرویس دهی از پنج پایانه موقت اطراف حرم مطهر رضوی با ۲۵۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: به منظور پشتیبانی ناوگان، اکیپ فنی امداد اطراف مسیرهای اعلام شده آماده ارائه خدمات می‌باشند.

راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مشهد ساعت ۹ صبح از میدان ۱۵ خرداد به سوی حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود.

۷۵۰۵/ ۶۰۵۳