گردشگری و توریسم

۷۰ درصد روکش آسفالت راه های روستایی شیروان خراب است

حمید جوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر نیاز مبرم راه های روستایی این شهرستان به روکش آسفالت اظهار داشت: عمر مفید آن ۱۰ سال است که با توجه به این موضوع در دو سال اخیر هم اعتبارات اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه هم اینک ۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان نیاز به روکش آسفالت دارد که از این میزان ۹۰ کیلومتر برای جاده شیروان بجنورد است گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی اعتبارات بیشتر به سمت آب هدایت شده و اعتبارات اندکی فقط برای نگهداری، تامین سوخت، تعمیرات و ماشین آلات تخصیص داده شده است.

جوان با اشاره به اینکه هر کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی برای این شهرستان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار می طلبد افزود: در دو سال اخیر روکش آسفالت پنج کیلومتر محور زیارت لوجلی، سه کیلومتر محور جیرستان به سمت سولدی و ۱.۵ کیلومتر محور اسطرخی با ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: حوزه روستایی نامانلو، قلعه حسن، اوغاز، رباط، قوشخانه، گلیان، اسطرخی، بلغان، حسین آباد، سکه، باغان، مشهد طرقی و زوارم از جمله محورهای اصلی و مهم و در اولویت برای روکش آسفالت هستند.

شهرستان شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲