گردشگری و توریسم

۱۴ واحد راکد و نیمه فعال در بخش کشاورزی گرمی مغان فعال شد

امیر بدیرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان گرمی با دارا بودن ۱۵ واحد مرغداری و ۷۹ واحد صنعتی پرواربندی بخشی از نیازهای گوشتی و لبنیات استان را تأمین می‌کند.

وی اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی گرمی در جهت حمایت از تولیدات بخش دامی و طیور و فعال نمودن تعدادی از واحدهای راکد این شهرستان نیازمند حمایت‌های بخش بانکی و تسهیلات کم بهره بانکی و نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی در این واحدها می‌باشد

او همچنین گفت: این مدیریت در سال ۹۷ تعداد ۱۴ واحد راکد و نیمه راکد را از طریق معرفی به بانک و پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال زایی پایدار روستایی با مبلغ چهار میلیارد ریال و از طریق منابع داخلی بانک با پرداخت اعتباری در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی ۷۹ نفر بطور مستقیم احیا کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید افزود: با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و دراز مدت زمینه‌های لازم را برای جوانان جویای کار مهیا می‌کنیم.

وی از علاقه مندان به اشتغال در بخش‌های کشاورزی و دامداری خواست برای دریافت تسهیلات خواست درخواست‌های خود را به مدیریت جهاد کشاورزی و یا مراکز مربوطه تحویل دهند.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد. این شهرستان یکی از مناطق مستعد کشاورزی استان محسوب می‌شود، غلات و حبوبات از جمله مهمترین محصولات تولیدی این شهرستان می‌باشد.

۶۰۱۸/‏۶۰۱۶