گردشگری و توریسم

عمران خان: آماده کمک به تنش زدایی در منطقه هستیم

دفترنخست وزیری پاکستان جمعه شب با صدور بیانیه رسمی درباره دیدار امروز «عمران خان» و «محمد جواد ظریف» در اسلام آباد گفت: پاکستان آماده است تا با استفاده از روابط دوستانه خود در منطقه در جهت تنش زدایی میان کشورهای برادر نقش آفرینی کند.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش ها در منطقه خلیج فارس گفت که جنگ راه حل هیچ مشکلی نیست و تشدید بیشتر این وضعیت در منطقه ای که از قبل با بحران مواجه است، به نفع هیچیک از طرف ها نخواهد بود بنابراین اسلام آباد از تمامی طرف ها در وضعیت فعلی خواهان خویشتنداری حداکثری است.

بیانیه دفتر نخست وزیر پاکستان افزوده است: عمران خان با ابراز رضایت از روابط عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر اجرای فوری تصمیم هایی که در جریان سفر اخیر وی به تهران اتخاذ شد، تاکید کرد که هدف آن توسعه همکاری های مشترک در تمام بخش ها خواهد بود.

در این بیانیه تصریح شده، عمران خان و ظریف همچنین در خصوص بازگشایی گذرگاه های جدید مرزی میان دو کشور در راستای تسهیل تردد شهروندان به ویژه زائران و همچنین احداث بازارچه های مرزی برای تقویت تجارت در این مناطق تبادل نظر کردند.

همچنین دراین دیدار طرفین درباره تقویت امنیت در مرزهای مشترکه ایران و پاکستان گفت وگو کردند، نخست وزیر پاکستان نیز ابراز امیدواری کرد که تهران و اسلام آباد فرآیند گسترش روابط دوجانبه در بخش های اقتصادی و سیاسی را سرعت بخشند.

به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، وزیر امور خارجه ایران از طرف مقام های عالی رتبه این کشور برای نخست وزیر پاکستان آرزوی موفقیت کرد و گفت که سفر اخیر عمران خان به ایران باعث تقویت بیش از پیش پیوندهای دوستی میان دو کشور شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به چند کشور آسیایی شب گذشته (پنجشنبه) برای دیدار با مقام های بلند پایه پاکستان و گفت وگو درباره مسائل منطقه ای و بین المللی وارد اسلام آباد شد.

ظریف در سفر دو روزه به اسلام آباد، علاوه بر ملاقات با عمران خان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش و اسد قیصر رئیس مجلس پاکستان نیز دیدار کرد.

آساق ۲۷۴* ۱۶۲۵