گردشگری و توریسم

استان مرکزی میزبان چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی است

«قاسم کاظمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی استان مرکزی با حضور هنرمندان و صنعتگران استان‌های سراسر کشور در اراک برگزار می‌شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: هنرمندان و صنعتگران 31 استان کشور در این نمایشگاه صنایع دستی خاص منطقه خود را برای دوستداران هنرهای سنتی و دستی عرضه می کنند.
کاظمی افزود: این نمایشگاه درقالب 210 غرفه صنایع دستی دایر می شود که 80 غرفه نمایشگاهی در اختیار هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور و 130 غرفه هم در اختیار هنرمندان استان مرکزی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف حمایت از تولیدات هنرمندان صنایع دستی آثار برتر، با کیفیت و برجسته صنایع دستی استان‌های کشور برگزار می شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: شرکت غرفه داران در این نمایشگاه رایگان است و این امر به منظور حمایت از صنایع دستی، صنعتگران و هنرمندان انجام می شود.
کاظمی افزود: بخش عمده ای از رشته های صنایع دستی سراسر کشور امسال دراین نمایشگاه عرضه می شود تا بازدیدکنندگان با فرآیند تهیه محصولات صنایع دستی آشنا شوند.
وی اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی که دارای کارت صنعتگری از این معاونت هستند می توانند برای ثبت نام غرفه به این معاونت مراجعه کنند.
از 295 رشته صنایع دستی فعال کشور 110 رشته در استان مرکزی دایر است.
6991/6913/

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


نمايشگاه


استان مركزي