گردشگری و توریسم

پوشش آنتن دهی تلفن همراه در کویر مرنجاب کامل شد

اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از دومین آنتن بی تی اس کویر مرنجاب در گفت و گو با ایرنا افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر سال گذشته خود به شهرستان آران و بیدگل بر تکمیل و تقویت پوشش آنتن دهی تلفن های همراه در این منطقه گردشگری تاکید کرد و موضوع به جد از سوی دستگاه‌های ذیربط پیگیری شد.
وی بیان کرد: این طرح با اختصاص 12 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی در کویر مرنجاب انجام شده است.
فرماندار آران و بیدگل یادآور شد: گم شدن دهها گردشگر و جانباختن سه نفر در کویر مرنجاب به علت مشکل آنتن دهی و دسترسی نداشتن به موقعیت گمشدگان را در سال های گذشته شاهد بودیم که امید می رود با بهره برداری و تقویت آنتن دهی در این منطقه، دیگر شاهد حادثه‌های ناگواری از این دست نباشیم.
وی اضافه کرد: این شهرستان به واسطه گستره زیست سازگان بیابانی و کویری و وجود جاذبه‌هایی مانند مرنجاب، سنبک، سیازگه و چاه عروس به عنوان منطقه‌ای گردشگر پایه در کشور مطرح است و باید زیرساخت های لازم جهت بهره مندی علاقه مندان از این ظرفیت ها بیش از پیش فراهم شود.
بایبوردی با اشاره به وجود افزون بر 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده در این شهرستان تصریح کرد: این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی مانند دریاچه نمک و همچنین بزرگترین دستکند های جهان همچون شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی) و سفیدشهر (طسمیجان) به منطقه‌ای ویژه در حوزه گردشگری تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: این شهرستان نیازمند تقویت زیرساخت های گردشگری و حمایت مسؤولان و همکاری سرمایه گذاران جهت ساخت اکو کمپ و کومه های گردشگری کاهگلی و نمکی یا راه اندازی مرکز ملی ریگ درمانی، نمک درمانی و نور درمانی است که تلاش‌هایی در این زمینه جریان دارد.
به گزارش ایرنا، منطقه نمونه گردشگری مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه در شمال آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از 135 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی ثبت ملی در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123

انتهای پیام /*


اقتصاد


تلفن همراه


كوير مرنجاب


آران و بيدگل