گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

اماکن اقامتی آذربایجان غربی برای پذیرش گردشگران ورزشی آماده است

به گزارش ایرنا جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان دارای بیش از 36 هتل، 53 مهمانپذیر، 6 اقامتگاه بوم گردی، 82 دفتر خدمات گردشگری، 43 واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره خانه سنتی، 2 مجتمع گردشگری و 58 منطقه نمونه گردشگری است.
وی اظهار داشت: گردشگری ورزشی یکی از شاخه های صنعت توریسم است و برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال در ارومیه فرصتی بسیار مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری استان فراهم می کند.
وی درباره سایر اقدامات این اداره کل نیز گفت: به منظور معرفی جاذبه های گردشگری استان، چندین بنر تبلیغاتی در ابعاد بزرگ طراحی شده که قرار است در فضاهای اطراف محل برگزاری مسابقات و سایر نقاط شهر به ویژه مسیر تردد تیم های خارجی نصب شود.
جباری افزود: طراحی و چاپ نقشه های راهنما و معرفی جاذبه های گردشگری ارومیه و نقاط دیگر استان از جمله دیگر اقداماتی است که در دست تهیه می باشد و در بین ورزشکاران و میهمانان توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه از راهنمایان گردشگری نیز برای هدایت تورهای ورزشی در این مسابقات استفاده می شود، بیان کرد: کارشناسان گردشگری به طور مستمر در طول برگزاری این مسابقات از تاسیسات اقامتی تیم ها بازدید کرده و برعملکرد خدماتی این واحد ها نظارت می کنند.
به گزارش ایرنا مسابقات لیگ جهانی والیبال از 24 تا 26 خرداد سال جاری در ارومیه برگزار می شود.
آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.
7125/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ليگ جهاني واليبال


جليل جباري