گردشگری و توریسم

144مجوز کارگاه صنایع دستی در اصفهان صادر شد

فریدون اله یاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افزون بر مجوز های صادر شده برای ایجاد کارگاه های تولیدی این اداره کل در مدت یاد شده 624 فقره مجوز جهت مشاغل انفرادی برای هنرمندان صنایع دستی استان صادر کرده است.
وی با بیان اینکه یکهزار و 431 فقره کارت شناسایی صنعتگری در استان صادر و تمدید شد، تصریح کرد : صدور کارت برای متقاضی ملزم به شرکت در آزمون عملی است که در صورت قبولی در آزمون پس از تایید کارگاه در بازدید کارشناس مربوطه کارت صادر می‌ شود.
وی بر توسعه مشاغل کوچک و متوسط و مشاغل خانگی با هدف افزایش درآمد خانوارها تاکید و اضافه کرد : صنایع دستی این ظرفیت را به خوبی فراهم می کند و یکی از راهبردهای موثر در ایجاد اشتغال است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان این که بازاریابی در رونق و فروش صنایع دستی بسیار موثر است ، گفت: برای تحقق این امر به دنبال گسترش آموزش ها هستیم.
اله یاری از چند رشته آموزشی صنایع دستی در رشته های گلیم، سوزن دوزی، معرق، سراجی 1 و 2، پارچه بافی و بافتنی های سنتی خبر داد و افزود: اکنون 118 بازارچه و 820 هنرمند صنایع دستی در استان فعالیت می کنند.
وی با بیان این که 26 مورد نمایشگاه در سال جاری گزارش شد، بیان کرد : هنرمندان صنایع دستی اصفهان با حضور فعال در این نمایشگاه ها به معرفی ظرفیت های استان پرداختند.
اله یاری با بیان این که عدم تبلیغات و بازاریابی مهم‌ ترین دغدغه در حوزه صنایع دستی است ، اظهار داشت: کارگروه مارکتینگ و برندسازی در این زمینه تشکیل شد و به صورت جدی پیگیر این دغدغه هستیم.
به گزارش ایرنا، از 602 رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا 299 مورد مربوط به ایران و از این تعداد 196 رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که تاکنون 400 هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شدند با احتساب خانواده ‌های این افراد معیشت حدود چهار میلیون نفر به صنایع‌ دستی گره خورده است.
استان اصفهان به لحاظ حجم، 60 در صد تولید صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده که از جمله این رشته ها زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری، تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن، قطعات نگارگری و نقاشی است و در خاتم کاری، میناکاری، منبت، قلم زنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارد.
ایران با داشتن 10 شهر و 2 روستای فعال در تولید صنایع دستی، رتبه نخست دنیا را دارد.
م/س 6026/

انتهای پیام /*


فرهنگي


مجوز


كارگاه


صنايع دستي