گردشگری و توریسم

مدیرکل میراث فرهنگی همدان: قلعه تاریخی اشتران بازسازی می شود

علی مالمیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مرمت قلعه اشتران یکی از خواسته های همیشگی مردم تویسرکان است، اظهار داشت: این قلعه در طول تاریخ و بر اثر تغییرات آب و هوا، آسیب بسیار زیادی دیده و هزینه مرمت و بازسازی آن بسیار زیاد است.
وی افزود: با این حال، تسهیلات بازسازی این بنای تاریخی با پرداخت یارانه 9 درصدی واگذار می شود.
مالمیر با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان یکی از با ظرفیت ترین شهرستان های همدان در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: در چهارچوب اجرای سند توسعه راهبردی استان احیا آثار میراث فرهنگی در تویسرکان گنجانده شده است.
وی اضافه کرد: حمام قلعه تاریخی قلعه اشتران نیز سال گذشته با مشارکت میراث فرهنگی استان بازسازی شد.
مالمیر ادامه داد: ایجاد نخستین نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان در تویسرکان، احیای پل تاریخی فرسفج و پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ بهره پایین در حوزه گردشگری، به منظور حمایت از بخش خصوصی از مهمترین برنامه های حوزه گردشگری در این شهرستان است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ساماندهی و توسعه گردشگری در اطراف آرامگاه حیقوق نبی (ع) و میر رضی الدین آرتیمانی از دیگر برنامه های میراث فرهنگی استان همدان در شهرستان تویسرکان است.
وی افزود: سال گذشته در روستاهای اشتران، کهنوش و گشانی شهرستان تویسرکان، زیرساخت های گردشگری فراهم شد.
مالمیر اظهار داشت: محدوده طرح منطقه نمونه گردشگری «قلندر سیاه» در این شهرستان مشخص شده، طرح مطالعاتی آن به پایان رسیده و در انتظار اجرا است.
وی بیان کرد: سال گذشته با واگذاری 130 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تویسرکان، این شهرستان رتبه نخست دریافت تسهیلات کم بهره استان را به دست آورد.
شهرستان تویسرکان با جمعیت 55 هزار تن در جنوب کوه الوند و در استان همدان واقع شده است.
قلعه تاریخی اشتران (اردلان) مربوط به دوره قاجار، در شهرستان تویسرکان و در روستای اشتران واقع شده است. این اثر در تاریخ 10 بهمن 1383 با شمارهٔ ثبت 11379 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
9904/2090

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


قلعه اشتران


تویسرکان