گردشگری و توریسم

شهر جهانی انگور آماده پذیرایی از مسافران تابستانی است

حسین فارسی روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان شهرستان ملایر افزود: به طور قطع 2 برند انگور و کشمش مسافران و گردشگران زیادی را تابستان امسال به ملایر می کشاند.
وی با تاکید بر لزوم آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی بیان کرد: با توجه به اینکه پس از ماه مبارک رمضان عید سعید فطر و موج نخست سفرهای تابستانی را پیش رو داریم، باید برای حضور گردشگران و مسافران آماده باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به تردد مسافران در پارک ها و بوستان ها و برپایی چادر در این مکان ها تاکید کرد: به منظور تامین امنیت مسافران نیروی انتظامی گشت های ویژه ای را در محل های اسکان مسافران در نظر بگیرد.
فارسی خواستار تشدید نظارت ها و بازرسی ها در ایام تابستان و همزمان با حضور مسافران در این شهرستان به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تخلف شد.
وی ادامه داد: در این رابطه بازدیدهای مستمر از دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد خدمات سفر انجام می شود و در پایان نیز ارزیابی های لازم به عمل می آید.
فارسی مرمت و بازسازی یخدان میرفتاح را در اولویت دانست و گفت: علت ریزش این بنای تاریخی به صورت علمی در دست بررسی است و به زودی قرارداد مرمت یخدان میرفتاح با یک شرکت معتبر انجام می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای مرمت این بنا پیش بینی شده است و باید به گونه ای مرپت و بازسازی شود که در آینده دوباره تخریب نشود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: این شهرستان با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی و 2 برند انگور و منبت ظرفیت های لازم را برای جذب مسافران و گردشگران بویژه در فصل تابستان دارد.
ابراهیم جلیلی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مبل و منبت در تابستان گذشته بیان کرد: این رویداد ملی موجب افزایش ورود گردشگران و مسافران به این شهرستان شد.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند همراهی و آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان برای خدمت رسانی بهتر به مسافران تابستانی بویژه در تعطیلات عید فطر هستیم افزود: کمیته های 10 گانه و ستاد فرعی خدمات سفر در بخش ها باید تشکیل شود.
جلیلی ضمن اعلام آمادگی دبیرخانه ستاد خدمات سفر تابستانی به اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه این ستاد همچون نظافت ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان و تغییر چیدمان موزه، استقرار راهنمای موزه، تهیه بروشور نقشه گردشگری شهر ملایر و بازدید از تاسیسات گردشگری اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته یکصد هزار و 464 مسافر و گردشگر در ملایر اقامت و 683 هزار و 318 تن از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند.
7528/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


شهر ملي منبت


شهر جهاني انگور


معاون فرماندار ملاير