گردشگری و توریسم

یادگار’اینکاها’ با احداث فرودگاه در’ماچوپیچو’ نابود می‌شود

به گزارش روز سه شنبه روزنامه فرانسوی لوفیگارو، در حالی که همواره بیم آن می رفت که یادگار اینکاها به دلیل بازدید قابل توجه گردشگران در معرض خطر نابودی قرار گیرد، قرار است یک فرودگاه در همان نزدیکی، گردشگران بیشتری را به این مکان باستانی برساند. این فرودگاه در مکانی احداث می شود که مدخل ورودی به دره مقدس پرو شناخته می شود.
احداث فرودگاه، امکان پروازهای مستقیم از شهرهای بزرگی در آمریکای لاتین و ایالات متحده و رساندن گردشگران به آستانه ماچو پیچو را مهیا می کند.
به گفته کارشناسان، ساخت فرودگاه در این مکان، چشم انداز باستانی آن را از بین می برد.
منتقدان نیز می گویند پرواز هواپیماها در ارتفاع پایین بر فراز روستای «اولان تایتامبو»، به مخروبه های اینکا لطمه می زند و آرامش و زیبایی منطقه را نابود می کند.
یک میلیون و 500 هزار نفر در سال 2017 از ماچو پاچو بازدید کردند که تقریبا دو برابر رقم تخمین زده شده از سوی سازمان یونسکو بود، امری که آسیب زیادی به مخروبه های شکننده و بوم شناسی محلی وارد کرد.
حال احداث فرودگاه در این مکان، یونسکو را مجبور می کند که ماچو پیچو را از فهرست میراث جهانی اش خارج کند.
در همین حال، طوماری در اعتراض به احداث این فرودگاه تنظیم و حمایت مردمی و صنعت گردشگری از آن مطالبه شده است تا نشان دهد که این طرح مورد حمایت صنعت سیر و سفر نیست.
در حال حاضر، بیشتر گردشگران از فرودگاه «کوزکو» در پرو به منطقه ماچو پیچو سفر می کنند، فرودگاهی که فقط یک باند دارد و هواپیماهای باریک پیکر مجاز به تردد در آن هستند.
ماچو پیچو شهری با دیوارهای سنگی جلا داده است که مطابق معماری اینکاها ساخته شده است. بسیاری از باستان شناسان بر این باورند که ماچو پیچو برای «پاچاکوتی» امپراطور اینکاها در سال های 1438 تا 1472، ایجاد شده است.
ماچو پیچو که اغلب به اشتباه «شهر گمشده اینکاها» شناخته می شود، نماد معروف تمدن اینکا است.
فراهنگ**9109** 9053

انتهای پیام /*


فرهنگی


ماچو پیچو


اینکا


فرودگاه