گردشگری و توریسم

صدور 340 مجوز مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، مهرداد جوادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همچنین 42 میلیارد و 770 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه گردشگری و صنایع دستی طی این مدت پرداخت و زمینه اشتغال مستقیم 2 هزار و 143 نفر فراهم شد.
جوادی تصریح کرد: در این مدت 7 کارگاه صنایع دستی راه اندازی، 7 نمایشگاه برپا، از 23 پیشکسوت صنایع دستی تجلیل، دوره آموزشی برای 700 نفر برگزار و 3 هزار نسخه کتاب در حوزه صنایع دستی چاپ شده است.
وی یادآور شد: ساخت هتل 5 ستاره در شهرکرد از مهمترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای افزایش جذب توریست های خارجی است.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس مطالعات انجام شده در استان آثار فراوانی از دوره های قبل از اسلام و اسلامی در این استان کشف شده است.
علی اصغر نوروزی تاکید کرد: بیش از 50 هزار سال پیش بشر در چهارمحال و بختیاری زندگی می ‌کرده و نخستین و قدیمی ترین روستاها در این استان بوده است.
وی افزود: براساس کاوش های صورت گرفته مشخص شد چهارمحال و بختیاری سابقه 10 هزار ساله در دامپروری دارد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ صنایع دستی، صنعتی اشتغالزا و غیروابسته است.
مهرداد رئیسی تصریح کرد:‌ معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد رخداد خوبی بوده باید به آن توجه شود.
وی یادآور شد: هدف از نامگذاری شهرهای مختلف به نام یک صنایع دستی، رونق این دست سازه ها در شهر و افزایش اشتغال است.
7362/6021

انتهای پیام /*


فرهنگي


مجوز


مشاغل خانگي


چهارمحال و بختياري