گردشگری و توریسم

گورستان سرند ورزقان کاوش باستان شناسی می شود

مرتضی آبدار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این کاوش ها در بزرگراه خواجه به ورزقان به انجام می رسد و نظر به اینکه طی عملیات عمرانی پاییز 97 در این محل، تعدادی اشیا تاریخی کشف شد، اجرای این عملیات از سوی میراث فرهنگی استان متوقف و بررسی منطقه تاریخی آغاز شد.
وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص کاوش اضطراری گورستان تاریخی سرند، موضوع کاوش در دستور کار قرار گرفته و با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، عملیات کاوش آغاز شده است.
آبدار به قدمت اشیای کشف شده در این گورستان اشاره کرد و گفت: با توجه به یافته های اولیه در این مکان تاریخی، قدمت اشیا کشف شده به هزاره اول پیش از میلاد برمی گردد، اما اعلام نظر قطعی در این خصوص بعد از انجام اقدامات پژوهشی از سوی هیات باستان شناسی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: عملیات کاوش اضطراری با مشارکت تیمی متشکل از باستان شناسان زبده اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به منظور مطالعه منطقه و قبور کشف شده آن منطقه در راستای شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و تمدن اقوام و سکونتگاه های آنها در ادوار مختلف تاریخی در حال اجرا می باشد.
به گزارش ایرنا، روستای سرند در فاصله 50 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.
3038/518

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث


باستان شناسي


گورستان