گردشگری و توریسم

2 موزه قشم حائز رتبه های برتر نو آوری کشور شدند

به گزارش ایرنا، علیرضا امری کاظمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این آیین، موزه های برتر کشور در چهار گروه خصوصی، دولتی کوچک، دولتی متوسط و دولتی بزرگ و در دوازده شاخص معرفی شدند.
وی ادامه داد: پارک موزه دریانوردی و لنج سازی گوران با حمایت ژئوپارک جهانی قشم و با همت مردم روستای گوران احداث و به عنوان یکی از ژئوسایت های فرهنگی ژئوپارک به یونسکو معرفی شد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: این موزه همچنان در حال توسعه و تکمیل است و شرکت تعاونی روستایی گوران مسوولیت راهبری و مدیریت آن را به نیابت از ژئوپارک جهانی قشم بر عهده دارد.
آیین معرفی برترین موزه های سال 1397 روز شنبه 28 اردیبهشت ماه با حضور علی اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و سیداحمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم ایران در فرهنگستان هنر تهران برگزار شد.
جزیره قشم دارای 25 مکان طبیعی و بیش از 200 محوطه تاریخی است. غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم از جمله جاذبه های گردشگری قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در میان آب های خلیج فارس و به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده است.
7500

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه ژئوپارک قشم


پارک موزه گوران


قشم