گردشگری و توریسم

مجریان طرح های گردشگری استان اردبیل حمایت می شود

به گزارش ایرنا ، ناصر محمودی روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری و سرمایه گذاری خلخال از تخصیص هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح های گردشگری در مناطق روستایی و عشایری استان اردبیل در سال گذشته خبر داد.
وی بیان کرد: در حالی که سقف این تسهیلات 120 میلیارد ریال بود با پیگیری استاندار اردبیل این مبلغ به 10 برابر ارتقا یافته است.
او اظهار داشت: مبلغ طرح های معرفی شده به بانک ها جهت دریافت این تسهیلات هزار و 370 میلیارد ریال با نرخ کار مزد 4 تا 6 درصد است.
وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه گردشگری مجری طرح خانه مسافرهای این استان است، افزود: دفتر این شرکت در شهرستان سرعین مستقر بوده و هرگونه خدمات مربوط به صدور مجوز خانه های مسافری تنها از طریق مراجعه به این شرکت امکان پذیر است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با انتقاد از نحوه نگاه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به سرمایه گذاران طرح های گردشگری این شهرستان افزود: در حالی که سه سال برای اخذ مجوز شرکت راه اندازی خانه های مسافری برای این شهرستان تلاش شده و بخش خصوصی متحمل هزینه های زیادی شده، واگذاری تمدید مجوزها به شرکت توسعه گردشگری تازه تاسیس در سرعین غیرقابل قبول است.
در این جلسه که با حضور صاحبان طرح های گردشگری و سرمایه گذاران طرح های گردشگری خلخال برگزار شد، سرمایه گذاران طرح ها نیز تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی را از عوامل طولانی شدن زمان اجرای طرح های بزرگ صنعت گردشگری این منطقه عنوان کردند.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل از جمله مناطق گردشگری استان اردبیل می باشد.
6018/7119

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگری


خلخال


طرح