گردشگری و توریسم

بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی اصفهان در روز شنبه رایگان است

18 می (28 اردیبهشت) به عنوان روز جهانی موزه و میراث فرهنگی نامگذاری شد و هر سال یک هفته پس از آن، برنامه های آموزشی و فرهنگی متنوعی برگزار می شود.
فریدون الله یاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : 28 اردیبهشت مصادف با روز جهانی موزه‌ ها، همه موزه و اماکن تاریخی و فرهنگی زیر پوشش اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان برای عموم مردم رایگان است.
وی اظهارداشت: حدود 40 موزه و مجموعه دار در اصفهان زیر نظر این اداره کل فعال هستند که 28 موزه دارای مجوز و مابقی در حال طی فرایندهای لازم برای اخذ مجوز هستند.
الله یاری، برنامه های هفته میراث ‌فرهنگی را برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی، فرهنگی، علمی، پژوهشی و ترویجی ذکر و اضافه کرد: برنامه های بازدید دانش آموزان از موزه ها و اماکن تاریخی نیز در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه های هفته میراث فرهنگی، تجلیل از خادمان میراث است اما بدلیل ایام ماه رمضان و اینکه برخی مهمانان از شهرهای دور باید به اصفهان سفر کنند، زمان برگزاری آن به بعد از ماه رمضان موکول شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در درباره علت تعطیلی موزه تاریخ طبیعی توضیح داد: این موزه خصوصی و مکان آن متعلق به شهرداری بود که با توجه به درگذشت مالک اصلی آن، مسائل و مشکلاتی پیش آمد و اکنون بحث کاربری های جدید برای آن مطرح است.
بنا بر اطلاعیه اداره کل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی سازمان میراث فرهنگی، ساعت بازدید از موزه ‌ها، بناها، محوطه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی زیر پوشش این سازمان در ۶ ماه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ بعدازظهر است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’ ، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
کاخ موزه های بسیار زیبای اصفهان همچون چهلستون، هشت بهشت و عالی قاپو ، همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین موزه های بسیار دیگری از جمله گنجینه هنرهای تزیینی و هنرهای معاصر اصفهان، موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان، موزه تاریخ طبیعی، موزه کلیسای وانک، موزه حمام علی قلی آقا، گنجینه سنگ نوشته‌های تخت فولاد و باغ موزه پروانه ها بر جذابیت این شهر تاریخی افزوده است.
/6026/3011

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


میراث فرهنگی اصفهان