گردشگری و توریسم

ویژه برنامه هایی در روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در فارس برگزار می شود

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گزارش روز پنجشنبه خود به نقل از مصیب امیری افزود: در بیست و هشتم اردیبهشت ماه که روز جهانی موزه نامیده شده، نمایشگاه مرقعات خطی در باغ جهان نما شیراز و همچنین نمایشگاه معرفی مجموعه آثار مربوط به آب از دوران سلجوقیان تا کنون در موزه آب انبار وکیل این شهر افتتاح می شود.
وی بیان داشت: در دومین روز از هفته میراث فرهنگی (بیست و نهم اردیبهشت) ضمن برپایی نمایشگاه نسخ خطی با موضوع های مذهبی و قرآنی در موزه پارس شیراز، ویژه برنامه تجلیل از خادمان این عرصه نیز با حضور معاون میراث فرهنگی کشور و مسئولان استان فارس به همراه افتتاح دومین فستیوال معمار شیراز در ارگ کریم خانی برگزار خواهد شد.
امیری ادامه داد: همچنین در روز بیست و نهم اردیبهشت، تور موزه خوانی در موزه پارس شیراز به عنوان نخستین موزه دولتی مراکز استان های کشور اجرا می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: برپایی نمایشگاهی با مضمون فعالیت های اجرایی – پژوهشی این اداره کل در یک سال اخیر در ارگ کریم خان زند، تشکیل انجمن موزه داران بخش خصوصی در موزه مطبوعات و نشست مطالعات تطبیقی – تاریخی بازار شیراز در هتل زندیه، از جمله برنامه هایی است که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شیراز برگزار خواهد شد.
امیری افزود: همچنین روایت تاریخ شفاهی رمضان استان فارس در حرم مطهر علی بن حمزه (ع)، رونمایی از طرح های ‘یاد و نشان’ و راهنمای گردشگری نابینایان در مجموعه حافظیه از دیگر برنامه هایی است که با هدف بزرگداشت هفته میراث فرهنگی تدارک دیده شده است.
به گفته وی، برنامه هایی نیز برای نکوداشت هفته میراث فرهنگی در شهرستان های مرودشت، داراب، سروستان، خنج، لار، کازرون و پاسارگاد نیز پیش بینی و اجرا خواهد شد.
همت محمدی، سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز بیست و پنجم اردیبهشت 98 اعلام کرد: به مناسبت روز جهانی موزه (بیست و هشتم اردیبهشت) بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی- فرهنگی زیر پوشش این اداره کل یگان است.
مجموعه های تاریخی- فرهنگی حافظ و سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه این مکان، پاسارگاد، بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم شناسی کازرون، زیر پوشش این اداره کل قرار دارند.
هجدهم ماه میلادی می که مصادف با بیست و هشتم اردیبهشت است به عنوان روز جهانی موزه نامگذاری شده و در ایران سرآغاز هفته میراث فرهنگی است که تا سوم خرداد ماه ادامه دارد.
9873 /6118

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


هفته ميراث فرهنگي


فارس