گردشگری و توریسم

نمایشگاه ‘طب دیروز- امروز’ درموزه رضا عباسی گشایش می یابد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، این نمایشگاه از 28 اردیبهشت 98 به همراه معرفی آثار شاخص موزه (ابزار پزشکی کهن، شیشه های نگهداری دارو، ابزار و ادوات پزشکی) و معرفی کتاب های ذخیره خوارزمشاهی، مخزن الادویه (موجود در کتابخانه موزه رضا عباسی) در موزه رضا عباسی برگزار می‌شود.
30 اردیبهشت ماه ساعت 14 تا 16 سخنرانی های تخصصی از جمله تاریخ معاصر پزشکی ایران(حمیدرضا نمازی)، سخنرانی نقش موزه ها در طب دیروز و امروز(سید احمد محیط طباطبایی ) و معرفی برگی از شاهنامه- رستم زاد (امیرصادقی) نیز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
همچنین نمایشگاه موسسه خیریه کلبه مهربانی با عنوان سفیر سلامت با موزه رضا عباسی همکاری خواهد داشت.
حدود 50 هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.
این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری را شامل می شود که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.
مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.
آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.
موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی – نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.
تهرام/7247//6139

انتهای پیام /*


فرهنگي


نمايشگاه طب ديروز امروز


موزه رضا عباسي